| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2010
Sted: Vestfold- Holmestrand
Alder: 38
|
har fått meg en ny venn idag
men det står masse om åssen de skal ha de i terran sin... planter og sånn, kan jeg sette inn plastikk plante?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Gratulerer med ny venn
![]() Vet du hvilken art det er? Jeg bruker både ekte og plast til mine. Avhengig av hvilken art. Men plast fungerer fint det. De som skal ha det fuktig, bruker jeg levende på, fordi plantene da er med på å opprettholde fuktigheten i terraet. Mens på de som skal ha det tørt bruker jeg plast. (unntaket er trelevende som spinner masse. Der jukser jeg med plast, fordi det er lettere med renholdet når det skal gjøres.) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
det er en rød chillener fikk jeg greie på... fint... da bruker jeg plast planter. men er det bare for å pynte opp eller bruker de det til noe?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Ser bilde av den nå
Så fin. Jeg har en slik. Hun bruker ikke planten til noe. Men elsker å grave ganger i bunnaget. Så jeg gav henne 15 cm dypt bakerst og mindre framover. Plantplanten satte jeg inn kun for pynt.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
hva med lys da... åssen lys? kan jeg bruke lysarmaturet som hørte til akvariumet? eller sette en lampe ved siden av( en spot som varmer) jeg har ikke varme matte... glemte det jeg da...
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Om du har den i et akvarium, så bir det jo ingen lufting. Du bør heller investere i et terra.
Jeg har sett tragisk tilfelle hos en som hadde tellaen sin i et akvarium, og det ble for varmt for den stakkaren oppi der |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
såpass...
i butikken sa de at det gjorde ingen ting |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
ARG!!!!!" nok en udugelig selger.
Men jeg er ingen ekspert på tellaer egentlig. Har bare fått med meg litt hist og her. Men det med for varmt terra og dårlig lufting glemmer jeg ikke etter det synet! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Det er vedlig individuelt om tarantellan bruker plantene eller ikke.
Hos meg er det noen som ikke bryr seg om planten. Min B.Bohemei hater planter og har til nå rivet i stykker to pengeplanter, har gitt opp å ha planter hos den. En annen bruker bladet til orkideen hos seg som hytte. Den ene CC min har laget seg en hytte oppe i den den ene planten helt oppe i taket på terrrarie. Så det er bare å prøve og se. ![]() Sukkulenter klarer seg ofte bra i "ørken terrarie". |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Grunnen til at man ikke bruker akvarie til taranteller (og andre ikke-fisker) er fordi det er for dårlig ventilasjon og dårlig luftgjennomstrømning. Dette resulterer i høy mulighet for mugg og midd, noe man ikke vil ha inne hos dyret sitt.
Hvis du absolutt skulle brukt akvarie, ville jeg fått en glassmester til å skjære ut biter og sette inn rist. Men med tanke på de kronene han sikkert skal ha for å gjøre det, kan du heller investere i et terrarie. Kjøpte du akvarie på samme dyrebutikken som tarantellen? Eller hadde du fra før?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Tarantella og lys | Rajn | Taranteller og skorpioner | 8 | 07-01-2010 21:13 |
| tarantella | findus | Taranteller | 1 | 26-03-2008 21:19 |