| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 16
|
Hei.
Jeg har en gresk landskilpadde som jeg vil bygge et større terrarie til. Skilpadden er 16cm over skallet. Terraet jeg har nå ser litt lite ut til den så jeg skal bygge nytt (160x90x55). Jeg har bestemt å bygge terrariet i OSB plater, OSB plate - 11x2440x1197, Klasse 3 Contifinish - BYGGmax . Det jeg nå lurer på er hvor jeg kan få tak i billig glass? Lengden skal være: 160 og høyden: 25/27,5cm. Tenkte meg noe i prisklassen rundt 250kr. Jeg skal bare ha en slik plate. Det er vanlig gjennomsiktig glass det er sankk om. Noen av dere som har linker til butikker på nett som selger billig glass? Eller noen glassmestre i oslo som er billige på glass? Jeg lurer også på en ting til, siden jeg bruker OSB plater, burde jeg ikke ha en slags fukt beskyttelse over disse? Membran eller en slags lakk, eventuelt hva og hvor får jeg kjøpt det? Mvh Bernard
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
hvorfor skal du kjøpe glass? skilpadder skal ikke ha glass på noen av sidene,,,de skjønner ikke at de ikke kan gå utenfor glasset,om de ser gulvet går videre mens de står bak glasset å spinner.....
![]() ang fuktsperre på platene,så kan du bruke membran som til fliser.det blir iallefall helt tett,da kan man og kle veggen med stener ilagt fliselim osv
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
tunis(ia) så du mener han bare skal bygge en kasse uten at han ser dyra sine? hmm . kjøp plass du . som du bygger litt over der dem går. så dem ikke spinner bord underlaget
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Glasset skal bare være 25 cm over bakken, og ligge over delen av terraet der skilpadden kan se ting... har laget et primitivt bilde på paint:
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Glasset skal bare være 25 cm over bakken, og ligge over delen av terraet der skilpadden kan se ting... har laget et primitivt bilde på paint:
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Biltema er den billigste jeg fant da jeg lette som ikke hadde tilsatt mugg og soppdreper. den kostet 400 for 5 liter. Fire strøk med den så er det tett som en potte.
Mvh The Rebel |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Var noen på finn.no i Kr.Sand som la ut for noen minutter siden til 200kr for ei bøtte
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Bergen
Alder: 35
|
jeg ville gått for en membran som var brun,så du ikke risikerer å kjøpe en neon grønn en,selv om den evnt ble rimeligere
![]() ja jeg synes det er viktigere at skilpaddene har sin sikkre plass i kassen,ikke at jeg skal ha noe fint å se på avstand,......... mine kan jeg da se når jeg står over kassen,... og de får og gå rundt å trimme seg litt på gulvet,når det er lunt og godt.... samme når jeg har de i ute kasse,har planker rundt og hønsenetting over kassen så de får bevege seg fritt uten ville på andre siden av planken. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Biltema sin er neongrønn, men hvis du bruker substrat til å dekke en del, og du skal bygge bakgrunn, og da mest sannsynlig male så vil ikke dette synes uansett.
Mvh The Rebel |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| bygge terra | steinelg | Prosjektspørsmål | 7 | 18-07-2009 06:14 |
| Skal bygge terra til snok (trenger div. hjelp) | 2mmelit1 | Utstyr | 17 | 08-05-2008 20:00 |
| Skal bygge meg Terriarium til to Skjeggiser | Speedy | Terrarier | 0 | 13-03-2007 11:56 |
| Skal bygge bakgrunn med byggeskum! | Chibi | Terrarier | 6 | 07-03-2007 20:24 |
| Skal bygge meg et terrarium til Leopardgecko! | jebfx | Terrarier | 12 | 29-01-2007 13:15 |