"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Kunne du tenkt deg vivarie workshop i Bergen?

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Vis meningsmålingsresultat: Ville du møtt opp på VIvarieworkshop i Bergen?
Ja 11 19.64%
Ja, hvis det ikke blir for dyrt 19 33.93%
Vet ikke 11 19.64%
Nei 15 26.79%
Velgere: 56. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 31-01-2010, 17:18   #1
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard Kunne du tenkt deg vivarie workshop i Bergen?

Tittelen sier vel alt

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 31-01-2010, 18:36   #2
Reptilfreak

simentp sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
Meldinger: 561
Blog Entries: 2
Standard

Må vell si nei da det mest antagelig blir litt langt og kjøre ''bare'' for det
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 31-01-2010, 18:47   #3
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

jeg hadde kommet, og kunne betalt 150kr for inngang
Svar med sitat
Gammel 01-02-2010, 02:54   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Standard

Nå skal ikke jeg komme å være negativ mot en Workshop i terrariebygging, men føler det er på sin plass å legge frem noen tekniske problemer som bør løses før man setter igang å arrangere noe slikt..
  1. Det må passe for flere enn to.. hvor mange planlegger å lage et nytt terrarie i flyttpar størrelse iløpet av året?
  2. Det tar tid å sette opp et skikkelig vivarrie/terrarie. Mye fordi lim/skum/fugemasse og liknende skal herde. SKal man få en skikkelig workshop fra A-Å må den med andre ord gå over flere dager.
  3. Skal man få mest mulig utbytte av workshopen samt at vi skal kunne dele kreative ide'er, forskjellige måter å lage oppsett på osv må flest mulig lage sitt terrarie.
    Å lage et terrarie koster penger i form av at man må ha et terrarie og ikke minst materiell. Jeg tror ikke jeg overdriver om å si at innredningen av terrariet lett kan komme opp i samme pris eller høyere enn innkjøpsprisen av terrariet.
    Prisen kan selvfølgelig presses ned ved at man kjøper inn utstyr og evt. terrarier samlet, men da må også de som skal delta være villig til å betale deltaker summen på forhånd.
    Alternativt kan vær enkelt ta med seg sitt eget terrarie og utstyr.
  4. Ferdige oppsatte terrarier er ikke alltid like hendige å flytte på. De veier mye og kan være sarte i form av at dekorasjon/planter og tilsvarende faller ned. Hvordan løses dette?

En eventuell og kanskje litt smart løsning er å vente å se til vi får en evt. lovendring og deretter kombinere en workshop og messe?
På den måten kan vi få få vist hva hobbyen vår dreier seg om samtidig som jeg er helt sikker på at det vil komme rimelig mange mennesker på et slikt arrangement.

Alternativt kan en slik messe selvfølgelig arrangeres tidligere men da bare med krypdyr og insekter, men jeg er sikker på at om vi hadde ventet og fått reptilene inn i samme slengen så vill det dra vesentlig mer publikum.

Sist endret av Frogger; 01-02-2010 kl 11:27.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-02-2010, 07:05   #5
Reptilfreak

Rawhin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hadeland, Oppland
Meldinger: 569
Blog Entries: 12
Standard

ja, problemer, det der... hadde jo vært en mulighet om ei messe kunne vare litt mer enn en dag i ei helg? kanskje hele helga, litt av påskeferien, osv med muligheter til overnatting. alle tar med egen sovepose, liggeunderlag og kosebamse for den som måtte trenge det. kunne hatt det i nærheten av matbutikker, så trenger ikke folk å ta opp ekstra mye plass med kjøebagger o.l.
Svar med sitat
Gammel 01-02-2010, 11:33   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Standard

Klart det er mulig at en messe skal kunne gå over flere dager, men da krever det vesentlig fler enn 100 - 150 besøkende. Ikke glem at man gjerne betaler leie av lokalet pr. dag..
Overnatting er egentlig ikke noe problem. Det finnes mange vandrerhjem hvor det er svært billig å overnatte. Mat er ikke noe problem å få fatt i.

BTW: Når jeg nevnte messe tenkte jeg langt frem i tid. Påsken er rett rundt hjørnet og da er det messe i Oslo.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-02-2010, 11:38   #7
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Frogger Vis post
Klart det er mulig at en messe skal kunne gå over flere dager, men da krever det vesentlig fler enn 100 - 150 besøkende. Ikke glem at man gjerne betaler leie av lokalet pr. dag..
Overnatting er egentlig ikke noe problem. Det finnes mange vandrerhjem hvor det er svært billig å overnatte. Mat er ikke noe problem å få fatt i.
Jeg bodde på "Montana" vandrehjem med en venninne en gang for noen år siden, helt grei standard og billig nok mener jeg å huske. Vi kunne jo alle stablet oss inn der og arbeidet i "storstuen" der
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Vivarie workshop i Bergen ymar Terrarier 43 18-08-2011 01:01
Lys til Vivarie Nero Vivarier 11 01-05-2008 21:04
Terrarie/Vivarie konkuranse Adriano Forslag til endringer/forbedringer av siden 6 17-04-2008 12:32
Hvis du kunne velge 3 .... Bjelke Taranteller 13 13-01-2008 13:28
kunne ha tenkt meg en tarantell, men er litt sånn redd for woman Taranteller 8 28-11-2004 00:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:38.