"

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-01-2010, 22:32   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 22
Meldinger: 6
Standard rød chilener

har kjøpt meg en rød chilener. hvordan får jeg den fortest mulig tamm?
BK! er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-01-2010, 22:39   #2
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

du er klar over at det er en tarantella du har kjøpt og ikke en hund?
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-01-2010, 22:41   #3
Reptilfreak

Standard

hehe ja vet det... men vil jo ha den ut av buret...
BK! er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-01-2010, 22:46   #4
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Meldinger: 1,651
Standard

hvorfor?
Du er klar over at det ikke er noe bra for tarantellen. Den kan bli meget stresset av håndtering, de kan falle ned og skadet seg stygt.
Den vil aldri bli tam.
Vis du absolutt MÅ håndtere den så er det å legge hånda di flatt i terrarie, og kan dytte litt i den med feks en pensel slik at den går over hånda di.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-01-2010, 22:49   #5
Reptilfreak

telia sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
Meldinger: 867
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (3)
Standard

Mulig dette oppfattes som spydig, men synes du skal tenke over hva du har kjøpt...
og gå tilbake til dyrebutikken og spørre om og få bytte til en hamster.....

The best ones are half eaten..........
telia er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-01-2010, 22:58   #6
Reptilfreak

Standard

haha nei vet hva jeg har kjøpt... men jeg bare lurte
BK! er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-01-2010, 00:10   #7
Reptilfreak

Kjetil M sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Sted: Telemark
Meldinger: 32
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av BK! Vis post
har kjøpt meg en rød chilener. hvordan får jeg den fortest mulig tamm?
Poorly disguised troll is poorly disguised?

Men i fall du er seriøs; la den være i fred du. Den er faktisk giftig.
Kjetil M er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-01-2010, 07:00   #8
Reptilfreak

Standard

okå vet at den er giftig...
BK! er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-01-2010, 08:15   #9
Reptilfreak

Kraissy144 sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Ålgård, Rogaland.
Alder: 21
Meldinger: 500
Standard

Drit i hele denne gjengen som har kommentert! Hva er vitsen med å ha et dyr hvis du ikke kan ta på den? Det er sant at håndtering kan stresse tarantellen, derfor hvis du først har bestemt deg for å begynne å håndtere den, må du gjøre det ofte. Da blir den vant til det Jeg kjøpte meg en Chilensk Rose i går. Jeg klappet den først forsiktig på et av de bakerste beina, for å se hvordan den regerte. Hvis den beveger seg litt i motsatt retning, kan du legge hånda di flatt på bakken, og "dytte" den forsiktig opp på hånda de. Når du håndterer er det viktig at du sitter på gulvet, tilfelle den faller. Lykke til med håndteringen
Det gikk fint med meg i går

Sist endret av Kraissy144; 12-01-2010 kl 08:28. Begrunnelse: Hadde noe å tillføye
Kraissy144 er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-01-2010, 09:01   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Standard

For en hyggelig velkomst du fikk da.... !

Hei og velkommen til forumet!
Du burde kanskje ha formulert deg litt annerledes enn å si "få den tam" ettersom det er et dyr som ikke blir "tam" i den forstand.
Og meninger om at dyret blir såpass stresset av å bli håndtert er et tema det er litt om og men angående. Men du ser jo forsåvidt på en tarantell om den er stresset eller ikke, om den er kvikk eller rolig når du rører ved den på et vis.
Det du kan starte med først er å "introdusere" deg selv for tarantellen. Dette gjør du da ved å legge hånden inn i buret, slik at det vet at du er der. Etter en stund vil den trolig komme bort til hånden og "smake" på deg med pedipalpene og de fremste benbaret, for å så trekke seg tilbake igjen Jeg gjorde dette med min første tella og det gikk kjempefint.. Da tok det en uke før jeg tok den ordentlig ut i hånden da, og jeg gjorde det slik som han før meg sier. Legge hånden på bakken foran den og pirke litt på abdomen slik at den går framover til den står i hånda. Og husk å håndter den lavt, da de visstnok lett dør dersom de faller fra store høyder..

Lykketil!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hjelp til grammostola rosea rød chilener. smurfearne Taranteller 4 11-11-2008 22:18
Rød Chilener, skifte farge Gundersen Taranteller 1 07-06-2008 10:55
Midd+chilener =? _arachna_ Taranteller 6 09-06-2004 15:45

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:38.