| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 21
|
Satt å så litt på terra fra Exo Terra å ko over "Screen Terra"
Noen som har erfaringer med disse? Ser man godt inn i de osv ? Link til produktet; Exo Terra : Products : Screen Terrarium Mvh Sponnich
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Hmmm virket interesangt.. Noen som vet hvilken pris det er på de? Vill da tro de er litt billigere en ''vanlig'' exo terra terras?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Kan ikke være så lett å holde varmen oppe i ett slikt terra?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Går sikkert bra hvis det står på et rom med god varme fra før..
Fuktigheten kan jo bli vannskelig og holde oppe da..(??)
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Fine å ha ute om sommeren med andre ord, ville heller gått for ett glass terra.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ja, det er det sikkert.. Men sikkert også ypperlig for hold av små dyr som ikke er så veldig kresne i forhold til veldig høy temp og fuktighet.. Du kunne få de i ganske store størelser de ''terra'ene''
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 21
|
Har sett de ligger på noe lavere pris en vanlig glass terra, da de helt sikkert er lettere å lage
![]() Leste også at det er veldig fint som ute-terra i varme områder, eller i varme rom. De lufter _VELDIG_ godt så man slipper vell å streve med mugg inne i terra ^^, Må vell fukte rimelig jevnt for å holde fuktighet oppe da men ! Men ja, noen erfaringer ? =D |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Har sett de jeg og på dyrebuttikene til 250kr med det var ikke exo-terra og det var femkantet.. Det var inne i esken så fikk ikke sett så veldig nøye på det..
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Man kan glemme både temperatur og fuktighet i disse, medmindre rommet holder det dyret krever er det totalt håpløst å få til klima i disse.
Og reaksjonene på mitt hjemmeklima tilsier at VELDIG få takler romtemp på 24grader +. Innsikt kan heller ikke sammenliknes med vanlige terras. Nei, dette er ikke bur for disse breddegrader.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Jeg bruker et sånt til å sole en firfisle i på sommeren når det er varmt nok, det fungerer helt utmerket! Merker og ser stor forskjell i dyret etter noen timer med soling, spiser med enorm appetitt, får fram parringsfarger og virker mer avslappet etterpå. Dette vil jeg anbefale andre og gjøre også hvis de har er dyr som er såppass "tamt" at det tillater det da. Ellers så kan man jo bruke det til kneler eller pinnedyr, og dekke til noen av veggene med plastfolie, noe jeg også har brukt det til. Men til reptiler inne, så er det nok ubrukelig ja. Mitt står nå på loftet å venter på sommeren
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" | Roland | Kommentarer til faktaarkene | 1 | 24-02-2010 11:11 |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| Skilpadde"terra" | ElHein | Prosjektplaner | 5 | 06-04-2009 10:48 |
| Nytt tema på skolen, trenge r modeller med "guts" | Chibi | Fotoforum | 4 | 05-11-2008 18:28 |
| 54 liters "akvarie" til et ørken terra? | gatebil-reptilen | Terrarier | 10 | 21-03-2008 12:48 |