| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Finnmark / Ålesund
Alder: 22
|
Hei! Mine to leopardgeckoer er endelig blitt store nok til å bo i exo-terra, og jeg har bestilt et 90x45x45. Så lurte jeg på hva jeg skulle sette terraet oppå, og kom frem til at et avlangt tvbord ville funket supert. MEN, tåler sponplateikea-bordet mitt vekta til et såpass stort terrarie?
Spørsmålet mitt er altså; Er det noen her som vet sånn ca hvor mye et 90x45x45 terra med innhold (sand, stein, huler, røtter osv) veier tilsammen? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
|
spørs jo veldig på hvor stødig det tv bordet er i seg selv, men du får jo fordelt vekta over hele tv bordet. . så skal ikke være noe problem i mine øyne
![]() Sitat:
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
jaja, det bordet der skal takle vekta fint. Så lenge bordet er minst like stort som terrariet! Du kan jo se for deg rammebord på akvarium, er ikke tykke greiene det som holder opp mange 100 kilo med vann.
Sitat:
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Bruker samme bordet selv til mitt terra.. Det er et hjemmelaget 90x50x70 terra.. Det takler det fint om med tanke på at terraet mitt er hjemmelaget med sponplater som er nokså tynge og tykke så skal de nok fint takle et exo- terra =)
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: Buskerud
|
En tv enten av den gamle typen eller flatskjerm veier jo en del.
Så et tvbord burde tåle noen kilo.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Slenger med min erfaring også. Jeg bruker LACK salongbordet fra ikea til kongeboa terraet mitt og det er større enn det du har, og det går helt fint
![]() Er som sagt beregnet på ganske tunge ting, så skal mye til for at det knekker sammen.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Okei, tusen takk for mange nyttige svar! Da blir det lack-bordet, gleder meg til å få det på plass
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Husk bilder da
![]()
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kun vekt på det dumme? | Sponnich | Media | 10 | 11-01-2010 16:17 |
| Vekt belastning av akvarium | mr.turtle | Prosjektspørsmål | 23 | 16-11-2009 18:18 |
| Leo Gekko vekt. Veide mine og har spørsmål... | Evenruden | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 07-09-2008 21:10 |
| Vekt | jeppy | Terrarier | 6 | 18-08-2007 06:41 |
| Vekt og lengde på dine skjeggiser? | Gibbs | Agamer | 13 | 10-07-2006 21:50 |