"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Finnes det andre merker enn exo terra?

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 30-12-2009, 15:39   #1
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
Meldinger: 196
Standard Finnes det andre merker enn exo terra?

Tenker på å kjøpe et slikt ett: http://www.reptiles.swelluk.com/img/...terrarium2.jpg

Men synes den svarte lista sperrer en god del for innsynet..

Finnes det andre merker?

Eller kan det fikses med å fylle opp mer bunnsubstrat, til under den kanten? Eller vil det ødelegge for varmen?

Liker ellers det terraet godt ellers.
mandarin er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-12-2009, 16:17   #2
Reptilfreak

Wilma sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 139
Standard

Jeg synes Imazo sine terraer er mye finere da man ser mye mer. Enig i at lista blir for stor og sperrer innsynet. Du kan desverre ikke bestille som privatperson, men du kan bestille gjennom de fleste dyrebutikker tror jeg. Her er link: IMAZO Djurtillbehör. Terraene har skyvedører, og ikke sånn som man åpner (som exo terraene har) men personelig synes jeg de er mye finere! Har ingen erfaringer med dem, siden jeg ikke har noen reptiler.
Wilma er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 30-12-2009, 16:32   #3
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Standard

Er det helglass på toppen eller? Hvordan blir det da med lampe/lys osv? Legge det over glasset?

Hvordan er prisene?
mandarin er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-12-2009, 16:48   #4
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mandarin Vis post
Er det helglass på toppen eller? Hvordan blir det da med lampe/lys osv? Legge det over glasset?

Hvordan er prisene?

De andre terraene fra Imazo er med helglass på toppen ja. Pleier iallefall å være, og det går forsåvidt greit hvis du skal ha taranteller eller skorpioner og slike dyr. Dersom du har planer om herptiler og andre dyr som har behov for UV-B lys så kan du ikke ha det, ettersom UV-B ikke kommer så godt fram gjennom glass.
Jeg mener også at disse terrariene er billigere enn exo-terra terrarier, men er ikke helt sikker ettersom jeg selv er en kjøper av exo-terra terrarier.
Svar med sitat
Gammel 30-12-2009, 16:50   #5
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Forresten så har jeg et terrarie uten helglasstopp til salgs
Svar med sitat
Gammel 30-12-2009, 16:58   #6
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Standard

Skal være til leos Og han trenger vel ikke noe spesielt lys. Nå har han vanlig lampe bare for å få døgnrytme.

Vel...Jeg har vel forelsket meg i exo terraene. Likte godt at det var bein på de, så man slipper å presse varmematta mellom bord og bunnglass.

Men hva om jeg fyller på masse substrat? Noen som kan svare på det?
mandarin er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-12-2009, 17:25   #7
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mandarin Vis post
Skal være til leos Og han trenger vel ikke noe spesielt lys. Nå har han vanlig lampe bare for å få døgnrytme.

Vel...Jeg har vel forelsket meg i exo terraene. Likte godt at det var bein på de, så man slipper å presse varmematta mellom bord og bunnglass.

Men hva om jeg fyller på masse substrat? Noen som kan svare på det?

Nei, jeg vet ikke hvordan leoser skal ha det Det fungerer fint selv med mye substrat, tar kanskje litt lengre tid før det blir varmt, men det funker nok
Svar med sitat
Gammel 30-12-2009, 19:35   #8
Reptilfreak

mandarin sin avatar

Standard

Hmm. Vanskelig valg altså.. Skal finne ut forskjellene i pris og ta det derrifra tror jeg..
mandarin er offline  
Svar med sitat
Gammel 30-12-2009, 23:58   #9
Reptilfreak

cookiejar22 sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
Meldinger: 489
Standard

hvis du skal bruke imazo sine terrarie så kan du jo bare sete lyse ini buret som jeg har gjort. fester det bare i takket med ståltrå så er det brobleme borte.

PS: helle toppen er ikke i helglas., er en bred luftestrip i miten av toppen.
Svar med sitat
Gammel 31-12-2009, 12:44   #10
Reptilfreak

Soli sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
Meldinger: 387
Blog Entries: 4
Standard

Jeg bruker imazoo sine terra til både leos og fattailer og de er av denne typen:

Er kjempefornøyd, og jeg personlig synes dem er litt penere enn exo terra, men det er jo smak og behag da. Men exo terraene er også kjempebra, vi har et exo terra til kornsnoken og prisforskjell er jeg ikke helt sikker på, men exo terra er litt dyrere. Det med lampene inni terra gjør jeg slik som cookiejar22 ovenfor her sier, bare fester dem inni det har jeg gjort med tynne små strips som jeg trer gjennom lufteristen i toppen av terra, kan også bruke ståltråd Jeg har satt imazoterrariene oppå to smale planker (ca. 1.5-2 cm høye eller noe) som er malt sorte slik at ikke varmematte ligger i press, for da kan bunnen sprekke (noe som jeg tidligere har fått erfart, hehe), så der er jo exo terra bedre, de har jo allerede beina som løfter terraet litt opp. Lykke til med valget
Soli er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
merker i skallet (skilpadde) kenneth85 Slanger, øgler og skilpadder 18 26-11-2009 23:14
Skjeggis med sorte merker.. HaRKooN Agamer 1 08-08-2009 15:07
Hvordan merker man når... StickAnimals Pinnedyr 7 14-11-2008 15:50
Finnes det noe gøy i Gøteborg? Psiv Småprat 5 08-06-2007 13:39

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:37.