| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
- Maxit murmørtel
- Maxit fiber flow - Finpuss - Sement fugemasse til bakgrunn |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Sogn & fjordane\Eikefjord
Alder: 31
|
Vet ikke noe om de typene der. Men vet att hey'di K11 er godkjent for drikke vatten. Så den må da i vertfall stille til krava for gift
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 22
|
Murmørtel må behandles hvis det skal være i vann, men ellers skal murmørtel være greit.
4310 (fiber flow) er en avretningsmasse, så dette er ikke brukant til annet en å få et plant underlag. Finpuss bør brukes på rette flater, hvis ikke skures den bare bort og hensikten er borte. fugemasse ser jeg ikke noe problem med å bruke (spørs selvfølgelig til hva).
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
hey'di K11 hva er prisen på det . driver og setter opp regnskap.
eller hva anbefaler dere til bakgrunn . blir en stor bakgrunn så nytter ikke med en liten pakke husfix ![]() tusen takk for alle svar til nå |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Devilizer: hvor får du kjøpt det?
men er vel billigere med flislim . etter jeg skal lage et stor et . pluss lage ferdig et jeg laget for 1 år siden men la på hylla . |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Clas Ohlson har (hadde hvertfall) både de små pakkene og 5kg pakker. Tror den kostet ca 150kr.
Men jo, finnes billigere løsninger. Selv har jeg kun brukt husfix til mine terrarier. Husfixen er ikke så porøs som murmørtelen, så den er lettere å bruke. Syns nå jeg da hvertfall
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
da hadde dem ikke inne når jeg var der iallefall . spurte å. men får spørre igjen da . tusen takk for svarene
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Skal du lage en bakgrunn ville jeg ikke vurdert å bruke sement/mørtel.. Finnes mange andre materialer som egner seg bedre i et terrarie..
Fugeskum og husfix metoden er mye brukt, samt remediet Martink bruker i sine terrarier (se link) Lage kunstig stein og fjell! Når du lager en bakgrunn eller dekorasjon i et terrarie så er et lite triks å kombinere materialer.. I naturen ser du skjelden bare stein men også mose, en og annen gresstust, en rot eller en del av et tre.. Alt dette kan du lett få inn i bakgrunnen din. At materialet i seg selv ikke har "stein farge" fixer du til slutt med litt maling. Sist endret av Frogger; 30-12-2009 kl 19:51. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
byggeskum . røtter, isopor, er det som er planen , blir flislim tenker jeg . etter det får jeg billig . og male alt sammen så det blir bra .
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som skal på noen av disse messene? | Olliw | Messer og utstillinger | 9 | 30-08-2007 18:26 |
| Noen som vet hveilken art disse tusenbein er? | _Nagash_ | Myriapoder | 5 | 28-04-2007 10:40 |
| Noen som kan hjelpe med info om disse | misspower | Taranteller | 4 | 14-02-2007 12:05 |
| Noen som vet hvilket kjønn disse kan være? | nukleuz | Taranteller | 8 | 15-01-2007 19:03 |
| Noen som veit om et sted jeg kan kjøpe disse typene? | lector | Skorpioner | 8 | 30-05-2006 09:02 |