| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Har vært noen dager borte nå, og kommer hjem til et rimelig kjølig terrarie. Ligger på rundt 23 grader. Rommet er rimelig varmt og jeg har satt på varmen for fult for å prøve å holde rommet på en 23-25 grader.
Hva gjør jeg? Hvor lenge kan han leve slik? Vil han gå i dvale? MÅ få prøve å få tak i varmematte på mandag. Hva gjør jeg frem til da? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Ingen grunn til panikk.
Du sier at du har vært borte noen dager å da vil det vel si at leosen ikke har fått mat på noen dager ?? Varmen er viktig for at leosen din skal greie å fordøye maten(får den ikke nok varme så greier den ikke å fordøye maten å da vil maten råtne i magen å leosen KAN dø),men så lenge den nå ikke har spist på noen dager så har du ingenting å engste deg for så lenge du fikser en varme matte i mårra(mandag). Greier du å holde tempen i terra på ca 23 grader så går det nok bra (til i mårra). Man dvaler leoser på en temp på ca 15-17 grader,men dette går over en periode,ikke på "noen"dager
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jeg TROR faktisk han har spist. Jeg la 3 melormer i skålen, og igår var dte bare to igjen. Så jeg vet ikke om den ene har rømt eller blitt mat.
Hvor lang tid tar det fra at maten svelges til begynner å råtne da? Og jeg som har slitt rævva av meg for å få til den perfekte tempen i terra, og nå må jeg helt sikkert begynne på nytt med innredninga og hele pakka. Stakkars gutten. Blir vel litt stressa imorgen med å få inn den nye varmematten.Hvilken matte bør jeg satse på et terra som er 60 lagt, 30 breddt og kanskje 50 høyt? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
1 melorm gjør nok ingen "skade"
![]() En varme matte trenger ikke å dekke mer enn 1/3 del av terra å tempen skal jo måles i substratet/bakken i terra. Så lenge du hvertfall ordner ca 30-32 grader på den delen der matta ligger så blir det bra. Tipper 20-24 watt vil gjøre susen (kommer ann på om du bruker eller hva du bruker som bunnsubstrat i terra). |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Puh, litt lettet. Krysser fingrene for lille gutten altså
Til bunnsubstrat har jeg blanding av tykt lær og steinheller. Det holder varmen godt når det først blir varmt.. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp! 'kiwi' blir tatt av matilsynet likevel | Lovesoul | Taranteller | 48 | 27-07-2009 13:53 |
| en god latter for kvelden! :D | Androctonus | Filmsnutter | 6 | 10-12-2007 13:56 |
| leo gecko! Hjelp!! | gemgus | Fôrdyr | 20 | 25-08-2005 15:14 |
| Chat på reptilweb kl 2030(tema for kvelden er Gecko'er) | mats123 | Småprat | 14 | 25-06-2005 14:38 |
| Hjelp med Leopard Gecko... | Jaz | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 3 | 16-08-2004 21:30 |