| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2005
|
Heisann.
Har opp gjennom årene ofte lest at det er mye fra ikea som skal egna seg godt til å lage ett terrarium av, da har spesielt de vitrine skapene IKEA har blitt nevnt. Jeg var tilfeldigvis på ikea for litt siden da jeg plutselig kom over et slik glasskap til kun 399,-! Syns detta er en latterlig god pris med tanke på hvor mye glass det er så da blei det til at jeg kjøpte inn ett skap som kun skulle brukes til å eksprimentere litt med. Målene på skapet er h163*b43*d37. Jeg glemte helt å ta bilder underveis da detta blei veldig impulsivt og gjort på en kveld, men har bilder fra åssen det ser ut nå uten noe særlig med pynt eller planter.. Lista (barkeplate) i forkant i bunnen av terra et klint inn med silikon på den flaten som vender inn mot terra, detta er for at det ikke skal ta til seg så altfor mye fuktighet å "slå seg". Ellers er det kun festen med silikon i sideglasset og bunn. Lufteristene er limt fast etter at det har blitt boret opp to hull og lysene et skrudd fast så detta er ett veldig enkelt og ikke tidskrevende terrariumprosjekt. Korkplatene er sagd til etter mål å festet med byggeskum til bakvegg.. Her kommer litt bilder.. Utstyr/prisliste: Vitrineskap 399,- (ikea) Silicon 150,- (Jernia) 3 stk lys 189,- (ikea) 2 stk barkplater 60*90 1050,- (dyrebutikk) 2 stk lufterister 100,-? (biltema) Byggeskum 190,- (Jernia) Sum 2078,-
reptilfreak Sist endret av myraas; 22-11-2009 kl 19:08. Begrunnelse: bilder |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Kjempe tøft
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Er ikke helt god på detta med bilder.. men prøver å få lagt ut alle nå..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 27
Meldinger: 63
|
Kjempestilig! Ble sugen på en tur til IKEA før jul nå! Hvilken art skal du ha i terrariet? Og hvor stor blir sprekken mellom døra og sideveggene når døra er lukket? Regner med det må bli en liten glipe på sidene. Og dette vil kanskje være nok til at et rømningsforsøk lykkes, hvertfall hvis det skal ferdes en tarantell der.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
|
Superstilig! Hvordan blir det med sirkulasjon av luft? Har du tenkt å hatt noen dyr i det? Evt. hvilke?
|
|
|
#7 | |||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Takk for alle positive tilbake meldinger!
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Respekt! Men, om det bare er korkbark bit du har forrerst der, så ville jeg erstatta den med en glassplate asap.. Korken råtner, og slipper gjennom fuktighet.
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
eg hadde heller satset på og ha en fullvoksen ornata/rufilata på 20cm + en 3 regaliser for de spiser vær andre kjappere vis de er voksne i ett stort terrarie og aldri har vært sammen en vis de er i ett trangt terra med mye mat og de er sling-juv
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til " Tykkhalet gekko eller bjeffegekko - Underwoodisaurus milii" | Roland | Kommentarer til faktaarkene | 1 | 24-02-2010 11:11 |
| Aleksander Rybak "fairytale" vant eurovisjon song contest!!! | bernie95 | Småprat | 38 | 20-05-2009 07:57 |
| "Madeira-øya der de dyrker orkidè'er som om det skulle vært marihuana" | bendick2112 | Reisebrev | 12 | 24-04-2008 13:54 |
| Cyriopagopus sp. "Blue" = Lampropelma violaceopes Abraham, 1924 | _Nagash_ | Taranteller | 0 | 09-03-2008 10:18 |
| Lage terrarium av bokhylle fra IKEA? | P1eR | Terrarier | 4 | 01-06-2005 08:13 |