"

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-10-2009, 02:28   #1
Reptilfreak

Thommas88 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Fredrikstad
Alder: 23
Meldinger: 227
Standard Giftig eller ikke ?

Jeg skal følge en tutorial fra en på youtube. han har mange andre nyttige videoer også hvis dere ikke har hørt om eller sett han.
Se på den selv så vil dere skjønne hva jeg skal lage.

YouTube - Robc's 3-D Backdrop Tutorial

Men til poenget, Jeg skal lage en bakgrunn eller skillevegg som det skal bli. jeg skal dele mitt terrarie som er 80 bred i 2 deler med en isopor vegg. Skal da pusse mønster issoporeggen også smøre silicon på den for å så stappe den i jord så det ser litt naturlig ut. Jeg har da ikke så mye kunskap om hva jeg kan bruke som ikke er giftig for tellaer så vil dette være trygt å bruke ?

Thommas88 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-10-2009, 07:30   #2
Reptilfreak

Kris10an94 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
Meldinger: 720
Blog Entries: 1
Standard

vis du gjør som rob så må du la bakrunden stå til tørk i minst 24timer
Svar med sitat
Gammel 10-10-2009, 12:20   #3
Reptilfreak

Thommas88 sin avatar

Standard

Ja det er plan det hehe. men om det stoffet der er giftig eller ikke er det jeg lurer på for det er ikke det samme greiene.
Thommas88 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-10-2009, 12:23   #4
Reptilfreak

Kris10an94 sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
Meldinger: 720
Blog Entries: 1
Standard

vis det tørker i 24t skal det ikke være farligt
Svar med sitat
Gammel 10-10-2009, 16:06   #5
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Hvor lang tid limet tørker på har ingen ting med giftstoffer å gjøre..

Det du først må forsikre deg om er at limet ikke inneholder noen form for soppdreper.. All sanitær silikon inneholder soppdreper.

Dernest må du passe på at limet er gjennomherdet. Herdetiden varierer etter tykkelsen på limet.

I databladet for limet du ønsker å bruke Danalim 557 kan du lese:
http://www.armadan.dk/PDF/557%20...e%20-%20DK.pdf

Hindedannelse: ca. 10 minutter ved 23 °C og 50 % RF. Klæbefri: ca. 15 minutter ved 23 °C og 50 % RF. Gennemhærdet: 1 - 2 dage ved små fuger- Større fuger kræver længere hærdetid. Fugemassen hærder langsommere ved lavere temperaturer og højere luftfugtighed.

I ditt tilfelle ville jeg ventet mer enn 2 dager før jeg hadde satt bakgrunnen inn i terrariet.

Om du vil bruke annen lim enn Danalim så er Tech7 og Akvariesilikon trygge produkter.
Tech7 selges på Jernia og fåes i mange forskjellige farger. Tech 7 avgit kun rent vann ved hering. Akvariesilikon kan du bl.a kjøpe hos Clas Ohlson. Akvariesilikon avgir eddik ved herding.

Sist endret av Frogger; 10-10-2009 kl 16:19.
Frogger er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-10-2009, 19:46   #6
Reptilfreak

Thommas88 sin avatar

Standard

TUSEN takk frogger. ja tenkte meg 2+ dager å det står på den også så har lest men viste ikke om stoffet var giftig etter herding. Testet Akvariesilikon fra Clas Ohlson men den var gjennomsiktig så når jeg har rooosa isopor så tenkte jeg at det ble bare dumt.
Så gikk da for den brune versjonen her. Men skal skrive ned det du sa til nestegang for det var verdifull info for meg det der. (Pluss for karman din hehe)
Thommas88 er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
giftig eller ikke ? mr.turtle Taranteller og skorpioner 3 29-12-2008 10:39
er det en P.regalis eller ikke? Miroxx Taranteller 20 19-04-2008 21:32
Lyst på ikke giftig skorpis Olliw Skorpioner 6 17-08-2007 12:20
Er skorpion-stikk like giftig som et hoggorm-bitt, eller? troia Skorpioner 8 22-03-2007 17:48
spiser ikke eller drikker ikke... badmann Skorpioner 2 30-12-2005 18:47

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:32.