| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østlandet
Alder: 29
|
Har vel vært litt stille her i det siste... Men tenkte jeg skulle dele med meg litt av mitt nye prosjekt som jeg har holdt på med nå i sommer
Denne gangen er tema "100% naturlig", og det er altså ikke noe isopor å se ![]() Men litt preliminære bilder da! ![]() ![]() ![]() Sladdinga e ikke noe spennende, bare så dere ikke må se på klæshøgen min ![]() Men da må jeg altså plukke mere stein! Faen..e så tungt å bære på, å folk ser så rart på en
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Rogaland
|
Du ga meg noen flotte ideer!
Men hvor stort er dette her. og er steinhaugen en grotte eller? Hva bruker du i bunnen? Skal du ha noe varmekabler eller noe for å lage det stabilt varmt? Eller har du jevn temp av AC eller noe slikt? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ja skal vi se... Det e vel 150 langt, 60 i dybden, og så 60/40 i høyde. Det blir 10 cm mer i høyde når toppen kommer på, som jeg skal ha lamper og slikt i. Steinhaugen blir ikke noe grotte (alt for mye og vanskelig arbeid), skal bare være solplass slik at han må klatre opp for å nå "solen". Gjemmesteder fikser jeg på annen måte.
I bunnen skal det være litt forskjellig. På venstre side hvor det er stein har jeg også tenkt å lage noe steinbunn (ikke helt ferdig med å tenke ut hvordan men blir sikkert noe med husfix/stein) og på høyre side blir det sand eventuelt sand/jord. Blir ikke varmekabler uten kun varme oppefra da det fungerer fint i det terra jeg har nå Står på rommet mitt som alltid er noen og 20, så blir aldri for kaldt om natta uansett.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Hordaland, Stord
Alder: 22
|
Steike for et tøfft terrarium. Skjeggisene behøver vel kanskje såpass stor plass, de?
Elsker å se kreative terra-bilder
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
Sted: Rogaland
|
Hva slags dører er det du skal bruke? Blir veldig nyskjerrig når folk lager terrarium, spesielt når jeg skal til å lage selv.
|
|
|
#6 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Aktive kryp!Sitat:
Alt i sin tid! Men blir nok ferdig nå i helga...så da får du se!Frem til nå har jeg bygget steinhøgen og fått lagt steingrunnen. Er ikke helt ferdig da jeg skal lime fast litt sand på noen steder. Blir slavejobb, men hva gjør man vel ikke for dyra sine ![]() ![]() ![]() Gleder meg til det blir ferdig! Aller mest fordi at jeg for tilfellet har et stooort terra ståendes mitt i rommet mitt!
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 16
|
FANTASTISK IDE! Er det skifer stein du bruker?
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Stein plukket ute i naturen
Å jeg syntes og det var en super idè!! Men begynner å grue meg for den dagen jeg skal flytte...hehe..
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 16
|
Å ja... hehe
Tror du jeg kan, stjele ideen din til et akvarium?
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kiwi's skjeggisterraprosjekt! :) | Kiwi | Prosjektspørsmål | 14 | 20-07-2011 00:33 |
| Ett nytt liv starter | Gobblin | Snoker | 23 | 19-07-2008 09:43 |
| Nytt dyr i hus:D | Miroxx | Småprat | 8 | 03-05-2007 05:35 |
| Nytt dyr | Kristian262 | Småprat | 1 | 06-03-2007 21:18 |
| Gott nytt år... | GekkoGalaksen | Småprat | 12 | 07-01-2007 21:57 |