| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Skal kjøpe jord til uka, men jeg har aldri brukt dette før i mine terra..
Er det noen som har navn/merke på en stor pose ugjødslet jord hos Plantasjen som dere vet jeg kan bruke til mine skjeggiser? Litt kjedelig å kjøpe en stor sekk med jord som ikke kan brukes.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Telemark
|
Til skjeggiser er det vel best og bruke sand. Det brukte i alle fall jeg til min skjeggis uten problemer, enkelt og holde rent er det også med sand.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
jeg har aldri funnet noen mindre sekker en de svære med tiurtorv eller natur torv desverre.. du får høre med noen i nærmiljøet som også vil ha jord..
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Trondheim
|
Jeg har brukt Tiurtorv fra Plantasjen i 10-15 å (til insekter og edderkoppdyr, vel og merke).
MVH Jan Ove
|
|
|
#6 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Jeg bruker biltema sand og har brukt det i 5 år, men ønsker nå å gå over til en blanding av jord og sand ![]() Syns det ser finere ut også har jeg veldig stort bor til hun ene her som er utrolig glad i å grave, så jeg skal lage to store hjørner til henne som hun kan grave seg egen stor hule ut av. |
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
Jeg vet ikke hva tiurtorv er, så det blir litt vanskelig å svare på dette, men hvis det ser ut som jord, er det vel kanskje det jeg skal ha? Hva er det folk som har skjeggis og lager blanding med "jord" og sand vanligvis bruker? Takk som byr, men jeg tror jeg skal få meg en stor sekk selv. Buret det skal i er på ca 700L så jeg trenger en del
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Østlandet
Alder: 28
|
Tiurtorv og sand er ideelt til å lage "steppe"grunn. Brukte en miks av 50/50 sand og tiurtorv, dynket det med vann, trykket det sammen og lot det tørke. Det fungerte knall i ackie-terraet mitt
![]() Det blir dugelig hardt, med mulighet til å grave i. Ackien min gravde seg et sinnsvilt tunnelsystem, da substratet (blandingen) var nesten 30cm dypt
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
tiurtorv og naturtorv er vel det samme som gjord.. det er torv jeg kjøpte og kan ikke helt se noe som helst forskjell på dette
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Får ikke tak i ugjødslet torvjord! | muffin | Utstyr | 15 | 26-05-2009 15:37 |
| Plantasjen - Hygrometer og termometer | Joystick | Terrarier | 17 | 08-08-2008 17:23 |
| Planter kjøpt på plantasjen | Joystick | Småprat | 6 | 02-05-2008 10:34 |
| Gjødslet jord? | Viridovipera | Taranteller | 17 | 26-03-2008 21:50 |
| Jord?? | troia | Terrarier | 39 | 08-01-2007 20:46 |