"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Har bygd nytt terrarium, planlagt ny-dyret, men må få overbevist samboeren...

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 16-07-2009, 19:52   #1
Reptilfreak

Medlem siden: May 2006
Sted: Orkdal
Meldinger: 18
Standard Har bygd nytt terrarium, planlagt ny-dyret, men må få overbevist samboeren...

Har bygd terrarie på målene: 120x60x75cm. Planen er å kjøpe en B.C.C Guyana redtail. Har falt fullstendig for denne arten
Problemet er å overbevise samboeren at dette er et fint dyr Hun synes tjukke, lange slanger er ekle Hun er vant med å håndtere kornsnok og det er helt fint.

Hva ville dere sagt for å få den i hus?

Sist endret av sveinjo; 17-07-2009 kl 11:28.
tinntinn er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-07-2009, 20:22   #2
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Hvordan kan man ikke synes en boa c.c. fra guyana/suriname er pen, om man liker slanger? <3 Jeg ville bare sagt at hun har de samme fordommene mot store slanger, som andre har mot kornsnoker. Det er ekkelt fordi man ikke kjenner til de. Om dere kjøper en som er liten, så vil den være omtrent som en kornsnok, så dere kan "vokse" med den.

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 16-07-2009, 21:24   #3
Reptilfreak

Standard

Hun synes de er stygge, eller hun sier det. Mye pga størrelsen.
Ja det er kjempe fine slanger Er nok som du sier, at det er en vanesak det der med størrelsen... hadde vært veldig fint å fått overtalt ho. får jobbe hardt med saken...
tinntinn er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 05:16   #4
Reptilfreak

Rask sin avatar

Medlem siden: May 2009
Alder: 30
Meldinger: 62
Standard

jeg hadde bare skaffet meg den,ikke snakke for mye om den og vise bilder/videor,så nar hun brått ser den i hus vil hun like den uansett
Rask er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 14:55   #5
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

snakke mye om den, vise mange forskjellige bilder.. og gjerne bruke en slags "barne psykologi"
det er å spørre henne om hva hun liker med den, og det kan jo være mange ting.. da vil hun fokusere på det positive og fort "glemme" det negative..

høres gjerne litt snålt ut, men det funker!
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 15:32   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Guyana's er råflotte! Hun samboeren din må få opp øya!
Og hvis hun ikke liker feite store slanger, så er det ikke verre enn å IKKE overfore den, slik mange folk med "store" slanger gjør.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 16:02   #7
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Si du skal vaske huset,tørke støv,holde det rent hele tiden.
eller kjøp 100 røde roser å..............................hehe(psst,dette bør ikke dere under 16 fundere på hva som skal stå der hehe).
norway er offline  
Svar med sitat
Gammel 17-07-2009, 18:30   #8
Reptilfreak

Standard

takk takk for mange gode ideèr! en ting er i allefall sikkert, jeg skal ha godkjennelse av henne før jeg kjøper dyret. hvis ikke blir det bare ufred
Ja, Camstatic, de er nydelige Har du flere bilder av frøkena di?
Skal fortsette og jobbe med saken, og kanskje har jeg en fin fant om noen uker
tinntinn er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-07-2009, 15:35   #9
Reptilfreak

Standard

ser ut til at det kan gå veien for min del nå Hvem vil vel ikke ha seg en tur til London
tinntinn er offline  
Svar med sitat
Gammel 20-07-2009, 16:48   #10
Reptilfreak

Rask sin avatar

Medlem siden: May 2009
Alder: 30
Meldinger: 62
Standard

haha du er en sleiping men bra jobbet
Rask er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Nytt terrarium til Cyan! Renor Taranteller 1 09-06-2008 00:41
meg og dyret :) anniken Medlemmene 6 17-01-2008 21:30
FAQ for din første slange - Er reptil dyret for deg? Les! Venom Boa og pyton 44 12-11-2007 11:40
Nytt Leogecko terrarium _Nagash_ Utstyr 1 01-10-2006 09:25

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:28.