| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack (4) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Har laget bakgrunn i et terrarie som skal huse noen Kinesiske hulegekkoer!
Dette er et exxo-terra. 90cm bredt, og 60cm høyt (tror jeg det var).. Startet med å skjære ut sponplater. En til bakveggen og en til høyre sidevegg, og festet disse sammen i en 90* vinkel. Deretter limte og skrudde jeg fast isoporklosser, en trerot og to kappede brusflasker (fungerer som huler) fast i platene. Dette gjøres for å bygge ut fjellhyller, huler osv, for å spare steinmasse og dermed også spare vekt. ![]() ![]() Her skal det bli vannskål oppi: ![]() Her har arbeidet med steinmassen startet. Steinmassen legges i et passe tjukt lag over det hele. ![]() Her kan man se "hulen" som er i ferd med å bli dekket av steinmasse ![]() Når hele bakgrunnen er dekket, kan arbeidet med strukturen og formen starte. Jeg bruker neglebørster til å banke struktur og form på fjellet, og kakespade til å lage sprekker ol : ![]() Her er steinmassen formet, og kan få stå å tørke: ![]() Så ville jeg lage vannskål som så ut som den var en del av "fjellet".. Når bakgrunnen var tørr la jeg plastikk og skillevegger, klippet ut og laget av colabokser, i bunn og langs kantene av en grop jeg lagde i fjellet på forhånd. Når det var gjort kunne jeg forme selve vannskålen: ![]() De tjukke skilleveggene gav en litt røff finnish, så jeg la på tynnere plastikk etter at skålen var ferdig tørr, og finjusterte kantene litt Røff kant: ![]() Nytt lag med steinmasse rundt kantene: ![]() Så ble det slik etter tørking: ![]() Så kunne malejobben starte. Jeg bruker vannbasert maling, slik at jeg kan gå over med fuktig fille å tørke av maling her og der, for å få en "slitt" stein. Det hele lakkes til slutt med vannfast klarlakk. Det gule er trerøtter med maskeringstape på : ![]() Man kan male som man vil, men her startet jeg med svart maling som jeg pensler på, og tørker mye av det av igjen Her har jeg begynnt å tørke bort maling fra øverst i hjørnet: ![]() Så varierte jeg fargen litt med noen jordfarger, og litt grønnfarge i sprekker og lignende for å simulere algevekst i fuktige kroker av "fjellet". Resultatet ble ikke så verst tror jeg: Vannskål: ![]() ![]() ![]() Tilhørende fuktboks: ![]() ![]() Terrariet: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Få inn torv og noen planter her nå, så blir det nok Bra!
|
| Følgende medlemmer liker innlegget til Martink |
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2004
|
Konge
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Helt sinnsykt rått Martink.
Digger den fargen du får frem her på bakgrunnen. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: østfold
Alder: 18
|
sykt bra å se på!
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Kan ikke gjøre noe annet en å bøye seg i bakgrunnstøvet til MartinK.
Det er sykt bra det her! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Det er noen som prøver å vinne tur med Stena Line
- og med dette faktabladet er det vel ikke helt usannsynlig at du går av som vinner - velfortjent! Det der er den råeste, hjemmelagde bakgrunnen jeg noen gang har sett! Jeg er en stor smule misunnelig, og vurderer nesten seriøst å spandere deg en flybillett nordover, sånn at du kan bygge bakgrunn til meg også!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Dæven, den ble gild!
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Tønsberg ;)
|
synsykt bra. dette er noe du virkelig kan!!!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/terrarier/12323-ny-terrariebakgrunn.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Repti.net / Reptile forum / Ønsker tips! | This thread | Refback | 16-07-2010 09:42 | |
| Repti.net / Reptile forum / maling | This thread | Refback | 09-03-2010 20:38 | |
| Repti.net / Reptile forum / Bakgrunn i Terrariet | This thread | Refback | 16-09-2009 11:14 | |
| Repti.net / Reptile forum / Terrariebakgrunn | This thread | Refback | 07-09-2009 19:59 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terrariebakgrunn | Kristian262 | Terrarier | 1 | 23-10-2008 18:29 |
| Terrariebakgrunn | mariusa | Terrarier | 4 | 04-07-2007 22:34 |