| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
er det noen her som har tips om hvordan man fjerner silikon fra glassvegger? har eg gammelt akvarium som jeg har tatt i fra hverandre.. men nå sliter jeg med og få av resten av silikonen.. har brukt tapet kniv til og få vekk det verste.. men det tynne laget ligger igjen..:/
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 33
|
Smør det inn med aceton, men bruk hansker.
Aceton tar allt og gjør glasset helt blankt, skyll glasset etterpå.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Østfold, Fredrikstad
|
Bruk det som såpe
Hehe. Det funker kjempe bra!
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
hei hei hei...stopp en halv..
Aceton vasker man vekk fett og andre ting man ikke ønsker å ha på glasset, man fjerner ikke silikon rester med det! du må få deg skarpere knivblad og gjerne tynnere. Barberblad lignende tar restene, også skal du vaske over med aceton til slutt for å gjøre glasset helt rent. Det skal ikke brukes som man bruker såpe og bare kliner på.. Du tar litt på papir og gnir over der du skal lime på nytt. Dette for å fjerne fett osv. Bruker du for mye aceton på en gang, så legger det faktisk igjen litt gråe greier på glasset og det vil du heller ikke.. Du skal heller ikke skylle glasset etter du har brukt aceton! Da får du dritt på glasset som du nettopp har vasket vekk med aceton + at vann og silikon er ikke en god kombinasjon da silikonen ikke hefter skikkelig på vann. mye feil info i denne tråden assa... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Oppland
|
Gå for Gibbs' metode, den fungerer kjempebra! Er greit å gjøre dette ute, så du ikke puster inn for mye acetongasser...
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
ah.. har brukt barberblad til det meste.. men hadde bare et nytt barberblad som jeg demonterte.. men er noe igjen som er så vanskelig å få av..
og siden det er et demontert barberblad jeg har, så må jeg jo trykke fingen hardt nedpå.. så gjett hvordan fingrene mine ser ut
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Zalo og Silikon | Tony | Vivarier | 10 | 15-02-2009 22:39 |
| fjerne midd? | Kris10an94 | Taranteller | 13 | 08-06-2008 11:11 |