"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Hjelp, tarantellaen vår faller fra hverandre..

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 01-05-2009, 19:28   #1
Reptilfreak

Firefly sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Oslo
Alder: 22
Meldinger: 55
Standard Hjelp, tarantellaen vår faller fra hverandre..

Brachypelma Albopilosaen vår faller fra hverandre av en eller annen grunn. Først så knakk den den nederste leddet på bakerste høyre foten, som den slapp etterhvert og en ny er på vei og vokse ut. Og nå har den sluppet hele den bakerste venstre foten. Og ikke vet vi hvorfor. Han klattrer mye, og vi har sørget for at der ikke er noe han kan skade seg på når (ikke hvis) han faller..
Er den syk?
Vedlagte miniatyrbilder
Hjelp, tarantellaen vår faller fra hverandre..-dsc02133.jpg   Hjelp, tarantellaen vår faller fra hverandre..-mangler-en-fot.jpg  
Svar med sitat
Gammel 01-05-2009, 21:21   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2006
Sted: sør-fron
Alder: 40
Meldinger: 20
Standard

Utifra bildene,så er jeg rimelig sikker på at det er en voksen hann.Dette stemmer også med at den klatrer og vandrer mye rundt i terrariet,da den leter etter en hun.Hannene lever jo ikke så lenge,og er generelt litt skrøpelige.
stig er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-05-2009, 21:29   #3
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av stig Vis post
Utifra bildene,så er jeg rimelig sikker på at det er en voksen hann.Dette stemmer også med at den klatrer og vandrer mye rundt i terrariet,da den leter etter en hun.Hannene lever jo ikke så lenge,og er generelt litt skrøpelige.
Skal vel bare ikke begynne å falle fra hverandre bare fordi det er en gutt?

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-05-2009, 21:32   #4
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

jeg opplevde det samme hos min P.regalis hann, men denne her var veldig gammel, hadde bare noen dager igjen å leve da jeg fikk den, å da mistet den 2 ben helt uten grunn, så kan jo hende at de slepper ben når det nermer seg døden eller lignene ?
Svar med sitat
Gammel 01-05-2009, 22:38   #5
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,634
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Kanskje du ikke skal la den klatre da gravetellaer ofte ikke er s¨å gode og detter mye.

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er offline  
Svar med sitat
Gammel 01-05-2009, 23:33   #6
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Øk substrat høyden opp til en 15 cm fra toppen av terraet,så slipper du at den faller å skader seg(den siste tiden den har igjen...)
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-05-2009, 13:39   #7
Reptilfreak

Firefly sin avatar

Standard

Tusentakk for alle hjelpsomme svar.. Det er desverre rimelig vanskeli å få tak i substrat her i finnmark :/ Og vi er klar over at det er en hann som sikkert ikke har så lenge igjen, men vil jo at han skal ha det bra. Han er også veldig klønete, stakar
Svar med sitat
Gammel 02-05-2009, 15:33   #8
Reptilfreak

weto sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
Meldinger: 247
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Firefly Vis post
Tusentakk for alle hjelpsomme svar.. Det er desverre rimelig vanskeli å få tak i substrat her i finnmark :/ Og vi er klar over at det er en hann som sikkert ikke har så lenge igjen, men vil jo at han skal ha det bra. Han er også veldig klønete, stakar
Hva slags substrat bruker du i terrariet? Fuktighet?

Er det vanskelig å få tak i torv, kan du bruke blomsterjord. Om den er gjødslet har det ikke så mye å si. Pass også på at det ikke er for vått/fuktig hos den
weto er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-05-2009, 16:44   #9
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

som weto sier så kan du å bruke blomster jord.

du kan bruke allt av jord å torv, er bare det at torv er mye ber sia den mugner ikke så fort, å det kommer ikke så fort midd fra det heller, å den holder veldig fint på fuktigheten.
Svar med sitat
Gammel 02-05-2009, 18:29   #10
Reptilfreak

Firefly sin avatar

Standard

Vi har hadd midd pga jord kjøpt i finnmark før, så det blir ikke aktuelt igjen. Har det ikke så funktig til tellaen, sprayer annahverdag. Men vi finner nok en løsning. Skal ikke bo i finnmark så alt for lenge nå, heldigvis.
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
hjelp brekt bein på tarantellaen min... cloudfort Taranteller 10 16-05-2008 23:48
Tarantellaen min har fått "barn" Yvonne85 Taranteller 16 27-03-2008 14:49
skilpadder hjelper hverandre. cobra_kai Filmsnutter 7 18-03-2007 20:31
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30
Tarantellaen min vil ikke spise! Taranteller 6 15-11-2006 23:51

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:27.