| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Heisann!
Tenkte å kjøpe et terrarium jeg nå (torsdagen om ei uke, for å være eksakt), og snakket med dyrebutikken som jeg tenkte å kjøpe fra, og de hadde et terrarium inne på lager. Det jeg derimot så på terrariumet som jeg tenkte kanskje ble et lite problem (?) er hvordan det blir med lys i dette terrariet som har en nettingrist i midten på topp, og åpning i front. Hvor skal jeg feste lyset (og evt varmen, men det tror jeg ikke blir noe problem..)? Må jeg skru eller kanskje skjære opp nettingrista eller hva gjør dere? Legger ved et bilde jeg lagde for å vise hvordan det ser ut; ![]() Har egentlig null erfaring med ferdig lagde terrarium, har bare hjemmelaget så.. ![]() Har to splitter nye slike: Arcadia the leaders in pet-care lighting technology - Reptile Controller - IP64 ACR36 36/38W 1200MM samt at jeg har to nye UVB 10.0 lysrør som er på 120cm (+ reflektorer) som passer inni de. Hvordan blir det med dette terrariet mon tro? Skal brukes til terra for skjeggis btw! Det er vel 130*50*60 mener jeg (eller noe rundt der), og skal ha en enslig hann (Bjarne) oppi der. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
hvis det er skruehull i lys skjermene, så er det vel bare å bruke en ståltrå eller noe sånt og tvinne den fast igjennom nettingen..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Etter å ha sett litt nøyere på lysene du skal kjøpe, så er det ikke noe skruehull i den typen der.
Det du må gjøre er å kjøpe deg reflektorer. Reflektorene fester du i gittere og rørene henger "fast" i den igjen.. Enten kjøper du Juwel sine reflektorer eller så kjøper du Bresslein. Jeg hadde kjøpt Bresslein sine. De er stivere og hvis jeg tror riktig, så er dem blankere også. De tåler mere, noe som gjør det lettere for deg å feste de i gitteret ditt.. de ser sånn ut.. aqua2004 - Aquaristik Fachhandel - T5 Hochglanz Spezial Reflektor für 80 Watt T5 Röhren 3027185 Vet du får kjøpt dem på Akvariemagasinet i hvertfall.. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sitat:
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Har enten Juwel eller Arcadia reflektor, husker ikke hvilken av de det var og ser heller ikke at det står noe på de.. Men har en av de! Legger ved to bilder jeg, så ser dere åssen det ser ut.
Med andre ord så har jeg dette allerede, splitter nytt, så tenkte jeg kanskje kunne bruke det? ![]() ![]() Dere får unnskylde det rosa lakenet! Hadde ikke noe plass på gulvet eller noe annen plass så. Uansett.. Går det å bruke dette som jeg allerede har mon tro? Vil tro det skal gå fint med en ståltråd gjennom det hullet der på det siste bildet - selv om jeg ikke er helt sikker. Men blir jo litt ledninger og fra lysrørholderene - er usikker på om det er noe ledninghull i terrariet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
det er bare å bruke disse reflektorene du allerede har!
hvordan du gjør det med ledningene er jeg ikke sikker på, men det er jo bare å gjøre det du syns er finest ![]() du kan vel feste disse bortover gittere..med en trå eller noe sånt.. Hvis det ikke er noe hull i terra for ledninger ut, så må du få far til å skru opp eller annet sted på lyset, så du kan koble av ledningene og ta dem igjenom gitteret også skru dem på igjen.. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
|
bare hyggelig og lykke te med innkjøpet!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||