| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: Akershus
Alder: 28
|
Hei!
Snart skal jeg være i gang med bygging av terra til min Yemenkameleon. Størrelse: L80 H120 B/D60 Jeg har fått tak i det aller nødvendigste av materialer Jeg skal bruke: Kryssfinèr plater (med svart finish på utsiden) Har også fiksa meg isoporplater ( 3-4 plater * 5cm tykk, og en plate 10 cm tykk) Har også handla inn fugeskum, akvariesilikon, 3 luftventiler, varmluftspistol og noe maling. Alt jeg mangler er glassdører, skinner og netting til taket. Mangler også noe til innreding, men alt det der handler jeg inn senere! Mitt lille dillemma er om jeg skal bruke våtromsmembran (har fått dette anbefalt), eller om jeg kan bruke en slags folie som varmes fast i veggene. Dette er sånn folie som brukes når man legger tak (lurer på om det er PVC?) Husker ikke helt navnet på den?? Hvis det er noen andre med god erfaring, så tar jeg gjerne i mot tips. Man får aldri nok av dem! På forhånd takk for svar
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Må ta bilder av byggingen=)
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Jeg tror jeg ville valgt våtroms membran.. Grunnen er at jeg innbiller meg at det vil være lettere å få lagt/malt på våtromsmembranen fremfor å legge på en folie som må varmes fast.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Det var egentlig det jeg tenkte meg.. Så da kommer jeg til å kjøre go på membran. Blir litt dyrere ettersom jeg får folien gratis.. Men jeg er ute etter å få best mulig kvalitet
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
|
Jeg har selv vurdert å bygge eget terra. Eller rettere sagt innrede terra ved å bruke isopor etc.
Så en logg over hvordan du har gått frem og tanker underveis hadde vært kjempefint for min del, ettersom det er første gang jeg gjør noe slikt
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: akershus
Alder: 29
|
Har du tenkt på hvordan du skal ha vann drenering? ellers så tror jeg at du følger ganske samme mal som meg.
Her er mitt kameleon terra ( 95 x 60 x 120 ), grunnet eksamen, jobb o.l så har jeg ikke gjort det 100% ferdig innvendig enda. Jeg skal ha en del falske planter i topp delen, ettersom det er vanskelig å holde levende planter der grunnet varme og lys. Skal også ha inn flere exo-terra lianer ![]() Her ser du slangene fra dreneringen: ![]() Og lufte gitteret i topp: ![]() lykke til med prosjektet ditt...gøy å bygge!!
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
[QUOTE=JoachimB;109337]Har du tenkt på hvordan du skal ha vann drenering? ellers så tror jeg at du følger ganske samme mal som meg.
Jeg har handlet inn et par metalltrakter som jeg tenkte jeg skulle felle ned i bunnen. Og i fra den tuten skal jeg ha en gummislange som jeg tenkte jeg skulle ha en hevertliknende klemme på.. Kjører vel ei rist og kanskje noe filter over den trakta, slik at ikke det skal tette seg med eventuelle blader og pottejord, og kammis-bæsj Terran din ser kjempe bra ut. Har tenkt noe i samme baner som deg ![]() Gleder meg til å starte
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Jeg kommer til å ta en del bilder som vil vise hvordan jeg går frem, og hva jeg har tenkt å gjøre! Så logg skal bli ![]() Kommer også til å legge ved en liten utstyrsliste med priser av det jeg skal bruke!
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bygge terrariereol. | Lailande | Terrarier | 4 | 24-11-2009 05:43 |
| bygge terra | steinelg | Prosjektspørsmål | 7 | 18-07-2009 06:14 |
| Skal bygge terra til snok (trenger div. hjelp) | 2mmelit1 | Utstyr | 17 | 08-05-2008 20:00 |
| bygge skom | shisha | Terrarier | 14 | 23-03-2008 18:04 |
| bygge terrarium | snowy | Terrarier | 2 | 18-02-2007 09:41 |