| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Bruker nå toalettpapir i fuktboksen, men jeg må jo drive å fukte 2-3 ganger om dagen, og det er ikke helt optimalt med tanke på den dagen hamskifte står for tur.
Jeg har prøvd vermiculite, men Leosen spiste det, så jeg måtte bare ta det ut. Er det andre alternativer? Har sett etter sånn terra mose, men finner ikke i dyrebutikker eller plantasjer. Mulig jeg leter dårlig, eller går i feil butikker. ![]() Har prøvd med tørkerull nå, sånn man oftest har på kjøkkenet, mulig det holder fukten bedre enn det tynne toalettpapiret. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Alder: 28
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
|
Kan ikke bruke vermiculite til noen av mine leoser da de spiser det. Selv bruker jeg vaskekluter til de. Funker som bare det. Holder fuktigheten helt greit. Mye bedre enn tørkepapir
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Ja, papir er egentlig litt dårlig egnet som fuktighetsholder i fuktboksen.. personlig bruker jeg vermeculite og perlite. Har prøvd mose, men jeg syns ikke så veldig særlig om det, men det er nok litt pga at det er litt vanskeligere å finne igjen egg som har blitt lagt i det, enn hva det er i vermeculite/perlite.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Jeg bruker terramose og er kjempefornøyd med det, holder utrolig godt på fuktigheten. Har brukt vermeculite også og synes egentlig det også var bra, men liker absolutt best mosen
(har en liten mistanke om hun ene mi også var borti vermeculiten og smakte litt på den)
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Hardpakka torv, funker fett
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Jeg bare holder meg fast her... | Repti_queen | Amfibier | 20 | 02-01-2010 12:09 |
| HVOR holder medlemmene til? | straymond | Reptilfreaks treff | 52 | 15-02-2009 17:34 |
| Tarantellen inni hulen hele tiden ? | Joystick | Taranteller | 7 | 20-07-2008 12:09 |
| fuktboks leo | seigdama | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 22 | 28-02-2008 12:25 |
| lengde på slanger fra hele verden | fanden | Boa og pyton | 12 | 08-12-2007 13:28 |