| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: østfold
Alder: 21
|
![]() Lurer litt på om det er noen som har noen meninger om noe jeg bør endre eller gjøre om på? Ser ut som om dem trives her inne.. Men kom med noen ider til noe..
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
![]() Det har jo en bund flate på 4 kvadrat så har nok at plass
Sist endret av ruud; 10-03-2009 kl 19:59. Begrunnelse: Manglet bilder |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
En vanelig grønn iguana og en skilpadde
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Jeg ville satt inn noen skikkelig kraftige greiner, evt fra skalperte og tørkede furu/gran greiner, og f.eks selje tre. Disse er kraftige robuste trær med glatt overflate (derfor skalpert fur/gran). Mye mere planter. Iggen blir kanskje stor og tung med det finnes mye planter man kan gi dem som de ikke vil ødelegge med det første, hvertfall ikke om noen av dem ahr fått tid på å etablere seg skikkelig.
Den foggeren bør du passe på kondensen som synker og ligger åp bund av terra blir avkjølt og kan lett føre til forkjølelse til skilpadda di (med skilpadden tror den er tarzan), og dammen bør absolutt forsterkes (vanlig fugeskum ikke sant?) og gjøres større ettersom iggen vokser. Fogger er ingen god løsning hvis du skal opprettholde høy fuktighet i et større terrarie. Jeg ser du ikke har frontglass, stemmer det? Dette vil jeg anbefale deg. Iggen liker det fuktig om kvelden/morgenen fra 80-100% og det er ikke sjangs i havet at du greier å opprettholde n slik fuktighet over lengre tid slik det er nå. Du kan også blande inn torv og litt sand, samt bladkompost i barken du har brukt, dette vil holde bedre på fuktigheten. Er du redd den skal bli forvåt og fordampningen for dårlig legger du varmekabler under. En ting du kan gjøre som igger av erfaring liker godt er å kjøpe skrulianer, den tykkeste varianten og så skrur du dem sammen i hverandre for så å skru dem fast i vegger eller evt tak. Disse er populære solplasser. Legg gjerne et par store steiner i bunnen og, mange liker av en eller annen grunn disse steinene. Pakker du torven og det godt sammen kan du prøve å plante gress, føler du at det ikke vokser pga nedtrampning av iggen og skallemannen din så finnes det gress på rull, prøvde dette selv en gang, stor suksess. Det ser veldig mørkt ut der inne og, hva slags lys bruker du og hvordan har du løst UVB.strålingen slik at den ikke bare er der, men er effektiv for dyrene, iom at skilpadden lever på bunden og strålene i vanlige uvb rør (5.0 og 10.0) ikke fungerer stort etter 10-20cm?
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Nei det er den som er tøffes av dem to.. Iggen pleier og legge seg på skalle til skilpadda når den sover..Så dem koser seg kjempe mye sammen.. Det er sikkelig søt og se dem sove sammen |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Den store moltingtråden. | Eggy | Taranteller | 102 | 31-10-2010 20:30 |
| Mitt første hamskifte... (vel, mitt og mitt) | Evenruden | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 10 | 20-12-2006 05:02 |
| Store edderkopper | MadMats | Fôrdyr | 8 | 06-01-2005 14:20 |