"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Det store Terrariumet mitt??

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 10-03-2009, 19:46   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2009
Sted: østfold
Alder: 21
Meldinger: 33
Standard Det store Terrariumet mitt??

Lurer litt på om det er noen som har noen meninger om noe jeg bør endre eller gjøre om på? Ser ut som om dem trives her inne.. Men kom med noen ider til noe..
ruud er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 19:48   #2
Reptilfreak

Standard

Det har jo en bund flate på 4 kvadrat så har nok at plass

Sist endret av ruud; 10-03-2009 kl 19:59. Begrunnelse: Manglet bilder
ruud er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 19:55   #3
Reptilfreak

Androctonus sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
Meldinger: 1,653
Blog Entries: 13
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av ruud Vis post
Ser ut som om dem trives her inne..
Humm, og hva bor der inne?
Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 20:09   #4
Reptilfreak

Standard

En vanelig grønn iguana og en skilpadde
ruud er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 20:50   #5
Senior Member

Repti_queen sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
Meldinger: 1,530
Standard

Jeg ville satt inn noen skikkelig kraftige greiner, evt fra skalperte og tørkede furu/gran greiner, og f.eks selje tre. Disse er kraftige robuste trær med glatt overflate (derfor skalpert fur/gran). Mye mere planter. Iggen blir kanskje stor og tung med det finnes mye planter man kan gi dem som de ikke vil ødelegge med det første, hvertfall ikke om noen av dem ahr fått tid på å etablere seg skikkelig.
Den foggeren bør du passe på kondensen som synker og ligger åp bund av terra blir avkjølt og kan lett føre til forkjølelse til skilpadda di (med skilpadden tror den er tarzan), og dammen bør absolutt forsterkes (vanlig fugeskum ikke sant?) og gjøres større ettersom iggen vokser.
Fogger er ingen god løsning hvis du skal opprettholde høy fuktighet i et større terrarie. Jeg ser du ikke har frontglass, stemmer det? Dette vil jeg anbefale deg. Iggen liker det fuktig om kvelden/morgenen fra 80-100% og det er ikke sjangs i havet at du greier å opprettholde n slik fuktighet over lengre tid slik det er nå. Du kan også blande inn torv og litt sand, samt bladkompost i barken du har brukt, dette vil holde bedre på fuktigheten. Er du redd den skal bli forvåt og fordampningen for dårlig legger du varmekabler under.

En ting du kan gjøre som igger av erfaring liker godt er å kjøpe skrulianer, den tykkeste varianten og så skrur du dem sammen i hverandre for så å skru dem fast i vegger eller evt tak. Disse er populære solplasser. Legg gjerne et par store steiner i bunnen og, mange liker av en eller annen grunn disse steinene.

Pakker du torven og det godt sammen kan du prøve å plante gress, føler du at det ikke vokser pga nedtrampning av iggen og skallemannen din så finnes det gress på rull, prøvde dette selv en gang, stor suksess.

Det ser veldig mørkt ut der inne og, hva slags lys bruker du og hvordan har du løst UVB.strålingen slik at den ikke bare er der, men er effektiv for dyrene, iom at skilpadden lever på bunden og strålene i vanlige uvb rør (5.0 og 10.0) ikke fungerer stort etter 10-20cm?
Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 20:52   #6
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Trodde det var en apekatt som bodde der, når jeg så tauene

Bør de to dyrene gå sammen? Kan det ikke medføre stress spessielt på padden??
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 20:59   #7
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av allan Vis post
Trodde det var en apekatt som bodde der, når jeg så tauene

Bør de to dyrene gå sammen? Kan det ikke medføre stress spessielt på padden??

Nei det er den som er tøffes av dem to.. Iggen pleier og legge seg på skalle til skilpadda når den sover..Så dem koser seg kjempe mye sammen.. Det er sikkelig søt og se dem sove sammen
ruud er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 21:02   #8
Reptilfreak

Galil sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,005
Blog Entries: 1
Standard

Sitat:
Nei det er den som er tøffes av dem to.. Iggen pleier og legge seg på skalle til skilpadda når den sover..Så dem koser seg kjempe mye sammen.. Det er sikkelig søt og se dem sove sammen

Det må du ta bilde av !
Galil er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 21:02   #9
Reptilfreak

allan sin avatar

Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 2,047
Blog Entries: 5
Standard

Sitat:
Det må du legge ut et bilde av
allan er offline  
Svar med sitat
Gammel 10-03-2009, 21:06   #10
Reptilfreak

ElHein sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
Meldinger: 218
Blog Entries: 8
Standard

Hvilken skilpadde har du der?
ElHein er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Den store moltingtråden. Eggy Taranteller 102 31-10-2010 20:30
Mitt første hamskifte... (vel, mitt og mitt) Evenruden Leopardgekkoer og andre Eublepharis 10 20-12-2006 05:02
Store edderkopper MadMats Fôrdyr 8 06-01-2005 14:20

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:26.