| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Alder: 19
|
Hei!
Jeg tenkte jeg skulle lage et terrarie til noen E-T Pinnedyr jeg lurer på å anskaffe. Jeg hadde tenkt å lage det 60X40X40(Høyde-Bredde-Lengde) Jeg har et par spørmål når det gjelder å lage terrarie og lurte på om dere også kunne hjelpe meg med å lage en liste over hva jeg trenger. Spørsmål: - Trenger jeg ramme? - Er det best med glass, plast eller plexi-glass. Evnt.Pluss og minus ved disse. - Tenkte å bygge en trestamme inn i terrariet med hull i så jeg kan ha matpinnene i. Blir dette vanskelig eller en dårlig løsning å ha matpinnene? Liste: |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Det er best å bygge det i glass, billigere enn plexi. Plexi får også veldig fort riper, kan bøye seg over tid osv. Du trenger ikke en aluramme. Du kan bestille glassplater i 4mm i rett størrelse hos glassmester. Det med en stamme med hull i høres fornuftig ut, verdt forsøkte ihvertfall. Jeg brukte binderser som jeg hengte små bringebærgreiner i
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
|
Hvorfor ikke ett slikt? Isoporterrarium - prosjektlogg.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
isopor må jo være midt i blinken for pinner da, med mindre det skal så slikt at man vil ha innskikt fra alle kanter da..
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Artig konsept skal tenke på den
Har også lurt på å lage en isopor bakside som jeg former som en trestamme. Men jeg får se hva det blir til ![]() Første gang jeg skal lage terrarie så vi får se hvordan det blir. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Er det noen som kan hjelpe meg å lage en liste med hva jeg trenger??
og hva bør jeg lime det sammen, har hørt at akvarie silikon skal være bra men hvor for jeg tak i dette og er det dyrt?? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Spørs hvilken type terrarie du skal bygge det da. Tre, isopor, glass eller plexi..
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Jeg tror jeg skal lage det i tre og glass men hva type er enklest å lage utenom isopor??
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| lage, terrarie |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder