| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Nordland.
Alder: 20
|
Jeg skal nå lage meg et lite (eller heller stort!) terrarie / plass til mine søte små Testudo hermanni. Jeg håper da på at noen kan hjelpe meg med å finne ut litt hvor stort det skal være, hva om skal være i det! Eventuellt litt om hvordan jeg kan lage det! Jeg er ikke helt sikker på om det lønner seg å gjøre det helt fra scratch eller om det beste hadde vært å kjøpt et ferdig et! Og isåfall, hvor fra?
Håper noen kan svare! Takker på forhånd! =) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Skal du smugle dem via fly da?
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Det var da godt å høre, så du fikk dispensasjon altsa
Vet du noe om hvordan de blir fraktet fra praha? Er det via imazo? Sorry om jeg ødelegger tråden din, er bare nysjerrig..Ellers har jeg hørt at det er veldig viktig for landskilpadder å ha good ventilasjon, så derfor tror jeg mange velger å bygge egne kasser elns, med mye plass til lufting, men skal ikke uttale meg om det, har ingen erfaring med landskilpadder..
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ooooh! Ja, jeg hører de liker ventilasjon! Men ikke trekk :s Jeg skal innrømme at jeg ikke helt er klar over forskjellen (går ei vifte bra i et stort akvarium?) ellers veit jeg at de liker å ha en varm del hvor de kan varme seg og en kaldere del hvor de kan avkjøle seg! Dette gjøres vel med en spesiell lampe av et slag! Håper på svar og takker for innspill!
Og når det gjelder måten den fraktes innover blir vel det med fly! Jeg regner med at det blir fly, ihvertfall! Huff, Norwegian... |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Dette hørtes kjempebra ut! Så skal jeg se om jeg finner et akvarie av den størrelsen! Hehe! Ser svenskene lager noen spesielle kasser... Noen som veit noe om disse?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Alder: 28
|
se litt her: Hasses landsköldpaddor - Hans Olsson - CITES
masse fin fin info. du ser ett par bilder om åssen han har det både ute og inne
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som har erfaring med denne | twinker | Reptiler | 6 | 03-02-2009 22:34 |
| Noen som har erfaring med Haplopelma lividum? | CamStatic | Taranteller | 6 | 15-09-2008 20:14 |
| Noen med erfaring med større øgler? | Adriano | De "ekstra" eksotiske herptilene | 0 | 14-05-2008 19:57 |
| Noen som har erfaring med TheSpiderShop? | powerboy | Taranteller | 20 | 05-02-2008 21:54 |
| Noen som har erfaring med skorpion-stikk? | Hunken | Skorpioner | 3 | 17-10-2006 19:22 |