| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Barteland
|
Jeg bruker å pakke en siriss i terrariet når det er tomt. Men problemet er at hver gang jeg skal sjekke om leos har spist den, så må jeg lete i alle huler og bak det forskjellige jeg har i terrariet. Er redd for at når jeg driver å rote rundt at leosen blir stressa.
Og disse sirissene kryper selvsagt bak alt og leosen kommer ikke til for å fange den. Noen som har tips eller tanker? Hadde vært så greit å hatt det sånn man har det til de melormene(?), i ei lita skål, men sirissene hopper jo en del så det er vel umulig. Har tenkt litt på det å fòre i egen boks, men det kan jo være like stressende, og han får kanskje ikke noe mer lyst på mat. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Troms
Alder: 22
|
Du kan jo prøve og fore med pinsett
Enkelt og greit. Forer alle mine gekkoer med pinsett,da får du med deg hvor mye de spiser og du slipper å ha sirrisser løpene løs i terrariet
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
enig med twixXxy. pinsett er tingen
kjøp matpinsett på clas olhson eller annet sted, så får du en billig en
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Er det ikke bedre å tette terrariet? Gekkoen har bare godt av å jakte litt
![]() Edit: Må lære meg å lese Jeg ville bare latt de sirissene som gjemmer seg være, eller mate en og en siriss, men ikke gi den rett til de
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ÅÅh, fikk skikkelig dårlig sammvittighet isted. Jagde frem sirrisen og det første lille leo gjør er å kaste seg over den.
Må nok kjøpe pinsett. Prøvd med et vanlig lite pinset, men sirissene hopper bare himmelhøyt avgårde, så jeg får ikke tak på de. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Du må bruke force når du skal få sirissen inn i pinsetten
![]() Neida, det er bare å sikte litt inn om sirissen er drit kjapp, og være kjapper selv, funker det^^
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
om du klarer å bruke pølseklypa, ja da funke rdet, om ikke, så nei.. Om leosen er redd for svære pølseklypa kan du bare bruke sånn liten pinsett da, om det ikke funker, prøv med sånn negle pinsett eller hva det er, som ikke er store greia
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Skal prøve med pølseklip ikveld tror jeg! Men frykter at jeg kommer til å kvise de stakkars sirissene!
Men hva gjør jeg da? Vifter med sirissen forran trynet? *ser for seg leosen svelge sirissen med pølseklypa og hele pakka* |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Bare se om du klarer å ta de i bena, ellers så tåler de overraskende mye egentlig. Bare gjør sånn at leosen din blir oppmerksom på at det er mat, og sett den ned på bakken forran den.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Min leos | Husedderkoppen | Mine Herptiler | 16 | 02-01-2009 14:54 |
| leos | tine | Agamer | 8 | 09-05-2008 09:26 |
| Ny leos! | Ragz | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 26-08-2007 19:09 |
| leos | haplopelma_freak | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 4 | 06-08-2007 11:03 |