"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Hvor kan jeg skaffe en heatpack?

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-01-2009, 19:21   #1
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Blog Entries: 2
Standard Hvor kan jeg skaffe en heatpack?

Er det noen som vet hvor jeg kan jeg skaffe meg en heatpack? Det er noen som ønsker å kjøpe noen dyr av meg nå, men jeg vet ikke hvor jeg skal skaffe slike.....

Jeg synes jeg husker at noen har skrevet at XXL selger slike, er jeg helt på jordet nå?
Svar med sitat
Gammel 13-01-2009, 19:33   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Riktig.
XXL og alle butikker med pilke utstyr har det vi kaller heatpacks. De kaller dem nok vottevarmer eller lignende. Lengste varighet jeg har funnet var 12 timer tror jeg.

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 08:10   #3
Reptilfreak

Boavennen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sandnes
Meldinger: 345
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (20)
Standard

Til sending med buss, har Clas Ohlson varmepakker på 6 timer. Pakning med 6 stk koster 49,-
Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Samme sted har de gjenbrukbare som holder i 20-30 minutter. Disse er greie å bruke sammen med en thermobag vinterstid når du selv frakter over kortere avstander. 2 stk til 49,-
Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Bestilte selv i går fra Akvarieutstyr.dk som selger den vanligste varianten som holder i 20-24 timer. akvarieudstyr.dk

Synes allikevel det er tryggest med variantene på 40, 60 eller 72 timer. Finner de for salg på nettet, men ingen av de jeg har lokalisert sender til Norge (kun innenfor EU).
Kan noen tipse meg om nett-steder som sender til Norge, tas det imot med stor takk.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60.
Boavennen er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 11:12   #4
Reptilfreak

Kristian262 sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
Meldinger: 968
Standard

De på XXL som varer i 12 timer, er det nok når jeg skal sende? Pakken kommer somregel fram dagen etterpå.
Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 15:24   #5
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Min erfaring er at enten må du ha en heatpack som holder 100% av sendingstiden, eller send uten. Dyrene tåler bedre en jevn lav tempratur (innenfor rimelige grenser), enn å ha veldig høy som dropper veldig hurtig. Er min erfaring ihvertfall. Det lureste er å sende med overnatt express, eller å bare vente til det blir varmere

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 15:51   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Alder: 22
Meldinger: 449
Blog Entries: 1
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Som jeg har anbefalt Boavennen tidligere, sjekk ebay. Her er det mange selgere som sender rimelig til Norge. Selv pleier jeg å kjøpe fra diverse tyske selgere. Fraktkostnader ligger da fra 10-15 euro og oppover, avhengig av vekt.

Anbefaler å bruke heat packs på minst 40 timer, da det er bedre å bruke litt for mye enn litt for lite. Forsinkelser kan alltids skje, og om man bruker en 40 timers, kan det gå en ekstra dag uten problemer.

En annnen ting å tenke over er peak- temps på de forskjellige heat packsene. En 20 timers når sin makstemp etter få timer, tror det er rundt seks, mens en 40 timers når sin makstemp rundt 20-24 timer. Så i veldig kaldt vær (i den grad man kan snakke om veldig kaldt når det gjelder sending av dyr) kan det hende at en 40 timers rett og slett ikke avgir nok varme til å skape en akseptabel temperatur før dyret allerede er fremme.

I temperaturer rundt null pleier jeg selv å bruke to heat packs, en som er åpnet dagen i forveien, og en som åpnes når dyrene pakkes (pakker samme dag som dyret sendes). Dette for å sikre at tempen er akseptabel når pakken sendes, samt for å sikre at den holdes god selv ved en eventuell forsinkelse i postgangen.
psychofox er online nå  
Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 16:27   #7
Reptilfreak

Boavennen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Sandnes
Meldinger: 345
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (20)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av psychofox Vis post
Som jeg har anbefalt Boavennen tidligere, sjekk ebay. Her er det mange selgere som sender rimelig til Norge. Selv pleier jeg å kjøpe fra diverse tyske selgere. Fraktkostnader ligger da fra 10-15 euro og oppover, avhengig av vekt.
Joda, husker du anbefalte ebay, men har aldri brukt ebay, og synes det virker tryggere med vanlige nettbutikker. Men jeg må vel bare krype til korset, og prøve meg.
Sist endret av sveinjo; 32-13-2010 kl 25:60.
Boavennen er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 19:27   #8
Reptilfreak

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Vestlandet
Alder: 22
Meldinger: 449
Blog Entries: 1
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (8)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Boavennen Vis post
Joda, husker du anbefalte ebay, men har aldri brukt ebay, og synes det virker tryggere med vanlige nettbutikker. Men jeg må vel bare krype til korset, og prøve meg.
Skjønner absolutt tankegangen, og tenkte akkurat det samme første gangen jeg ble anbefalt å kjøpe heat packs fra herfra. Men hittil har jeg kun gode erfaringer, har bestilt fra 5-6 forskjellige selgere.
psychofox er online nå  
Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 23:16   #9
Reptilfreak

Eggy sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
Alder: 24
Meldinger: 1,439
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (7)
Standard

Har en på AB som selger gode 40 timers heatpacks for en billig penge:

1-5stk = 2$ pr stk
6-10stk = 1.75$ pr stk
11-20stk = 1.50$ pr stk
21-30stk = 1.25$ pr stk
31-40stk = 1.10$ pr stk
41+ stk = 99cent pr stk

Har sent han en Pm og hørt om han sender til norge og en evt pris på dette.
Vis ikke dette er for høy pris for frakten, så kunne det vært en ide og gått sammen en hel gjeng herfra, og bestilt en ca 200 stk av han (får sikkert det litt billigere da) og sendt dem til en person for så og dele opp i mindre pakker og sende til hver person.

Noen som kunne vært interesert i noe slik?

Jeg skal se hvor mye tid jeg har så vis ikke prisen er for høy for frakten så kommer jeg til og starte en tråd for og skjekke interessen for dette.
Svar med sitat
Gammel 14-01-2009, 23:47   #10
Reptilfreak

xtidyx sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Tromsø
Alder: 25
Meldinger: 103
Blog Entries: 3
Standard

kunne godt tenkt meg noen heatpack's ja.
usikker på hvor mange, men finner nok ut om en bestilling skulle være mulig =)
Svar med sitat
Svar

Emner
heatpack, hvor?

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
går det bra å skaffe en til? leo gekko Leopardgekkoer og andre Eublepharis 10 21-02-2008 09:33
Pilgift? Skaffe seg! Hvor? Nero Frosker 9 18-02-2008 13:07

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:22.