"

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 25-12-2008, 18:36   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard Bygge terrariereol.

Ja da kaster jeg meg på terrariebyggerbølgen Kom hjem med tarantella og løvdyr som trenger plass...

Skal lage en terrariereol som er på 110x40x150.

Den blir todelt, med en del som er 50x40x150. Med lufting foran og oppe på toppen. Det blir i tillegg laget så det tåler fuktighet, da disse dyrene skal sprayes. Og det da blir en del fukt. Og skyvedører i glass.

Den andre delen er 60x40x150. Men delt i 3 så det blir 3 terraer oppå hverandre(til tarantellaer)

(Disse to skrur jeg sammen etterpå)

Toppen blir i glass pga lett å tørke støv av, og slipper inn mer lys. Siden på tarantelladelen, blir i tre med innfelt glass i hvert terra, slik at det blir lettere å se, og mer lys inn der. Pluss skyvedører i glass i fronten.

Toppen i hvert tella terra blir halvt med lufting, halvt med glass. Og siden som vender ut, får en åpning med netting til lufting under hver rute.

Bestiller glass, og henter treverk på første lønning i januar. Legger ut tegning så fort jeg får scanneren til å fungere igjen.

Tar nok en god stund å bygge det, men kan bli artig å se om jeg husker noe fra skolen. Og om mine konstruksjonskunnskaper fremdeles fungerer...
Lailande er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-12-2008, 20:37   #2
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Kult.
ta en tur på IKEA eller få tak i katalogen.
er mye der som kan bygges om til terra reoler osv.

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10011055 denne er litt kul.
norway er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 25-12-2008, 22:29   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 795
Standard

Ja den er fin, men mye styr å skjære ut glass og tilpasse... Jeg har tegnet så det paser på veggen min her..
Lailande er offline  
Svar med sitat
Gammel 26-12-2008, 01:45   #4
Reptilfreak

norway sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
Meldinger: 475
Standard

Ok.
men hvis du vill spare penger,kan du gå til glass mesteren å spøre om å få "rester" av kapp.så kapper du selv etter mål.å kjøper deg skinner hos glass mesteren også.jeg tenkte på fronten,regner med du skal ha glass i fronten.
bare pass på å slip kantene på glasset.
norway er offline  
Svar med sitat
Gammel 24-11-2009, 05:43   #5
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Synd så mange tråder dør ut sånn plutselig.. o.O
Jeg må jo nesten vite hvordan det gikk, når jeg leser slike spennende tråder midt på natten!
*note to myself: det er morgen nå*
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
bygge terra steinelg Prosjektspørsmål 7 18-07-2009 06:14
Bygge Terrarie Mademan Terrarier 6 08-05-2008 07:50
bygge skom shisha Terrarier 14 23-03-2008 18:04
bygge terrarium snowy Terrarier 2 18-02-2007 09:41
Bygge hule Snowballs Terrarier 9 31-07-2005 14:27

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:22.