| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: NORWAY
Alder: 26
|
Hei alle sammen, jeg er helt ny her idag.
Jeg har et sikkert litt spesielt tarrarie for noen av dere eller de fleste, lurte litt på hva dere synes om det... har et akvariums bord der jeg bygd på sånn at slangene ikke kommer ut. å varmematta er "limt" oppunder bodre. det er lyst over alle glassvindune. hva synes du om borde mitt... å trur du det er stort nok for en større slange en korn snok typen.... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Hei og velkommen til Reptilfreaks
![]() Bordet ditt så fint ut det, men hvordan har du klart å få det helt rømningssikkert, uten å tette for all luft luftsirkulasjon? Eneste jeg kan komme på i tillegg til ventilasjons spørsmålet er om det kanskje ikke vil stresse slangen litt og til enhver tid være der "ting skjer", om dette er stue bordet da? Mvh Robin
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg har heller ingen tro på at slangen vil trives med å være i midtsenteret hele tiden.. Det frarådes i de fleste slangebøker jeg har med å ha slangen i et rom hvor det ferdes folk forbi i travle rom på alle sider av terrariet. Samt et stuebord hvor folk setter ned glass og diverse ting og tang - tenk det det jordskjelvet slangen vil oppleve daglig!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
|
det var jo veldig stilig da, men jeg er enig camstatic at det blir veldig mye stress for dyret om bordet blir brukt daglig, du kunne kanskje plassert det en plass der det fungerer som "pyntebord"? gjerne sitte noe pynt greier på det så det ikke blir brukt til noe annet. og sitte det litt til sides for "trafikken"
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
jeg har byd på litt rund det også har jeg borret 4 hull i de plankene som jeg har limt rundt med tec7. også ligger det fra før på oringer i vært "gjørne" så det er nok luft oppi der... det som er tunkt med borde er at jeg må av med glass plata når jeg skal ha de oppe er mate de osv... samtidig veldig greit på fest for da er det ingen som bare kan ta de opp hehe...
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
slangene er veldig rolig av seg.. klatrer ikke så masse. men en del. de er synlige hele tiden å er bryr seg ikke så mye om hva vi gjør å er ikke redde...
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
som sakt før. de veldig rolige av seg å jeg å kjæresten min ligger for det meste rolig på sofaen å det er stille å rolig het somregel uten om når vi skulle dratt en fest... har flere bilder på profilen min...
|
|
|
|
#9 |
|
Moderator
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
|
Hei, og velkommen til RF!
Et lite tips.... Vet ikke hvor smart det er å legge ut bilder som kan identifisere deg og dine venner. Det er tross alt fortsatt et ulovlig dyr. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2008
|
Veldig fint akvarium du har fått til, men er en del ting til du burde forbedret deg på:
1. Jeg og som de alle andre her sier så vil jeg tro at dyrene dine blir stresset av at du har det på stuen der det ferdes. Så om jeg har vært deg har jeg skaffet meg et nytt stuebord og flyttet det bordet der til et rom der det ikke er så mange folk og der du ikke ståker for mye innpå. 2. Som Jonas sier så er det altså ikke smart å legge ut bilder av deg og dine venner. - Det er jo både ulovlig å ha reptiler og amfibier i Norge - Det er jo også ulovlig å legge ut bilder av folk du ikke har fått godkjenning av (vet ikke i ditt tilfelle). 3. Å håndtere en slange i alkoholpåvirket tilstand frårådes på det sterkeste! (Vet ikke om dere har alkohol inn i bildet på dine fester, men regner med det). Det var all den konstruktive kritikken jeg kunne komme med ![]() Og til slutt vil jeg ønske deg velkommen til Reptilfreaks!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Terrariet mitt og mine Leoparder. | Leopard_G | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 7 | 23-08-2007 21:19 |
| Her er det nyinnredede G.Rosea terrariet mitt | _Nagash_ | Taranteller | 27 | 08-09-2006 04:42 |
| Mitt første forsøk på bakgrunn i terrariet | Snowballs | Terrarier | 12 | 20-09-2005 17:44 |
| Hva kan jeg ha oppi terrariet mitt? | aleXXX | Terrarier | 5 | 31-05-2005 18:38 |