"

Reptilfreaks.no > Terrarier og vivarier > Terrarier Terrariet mitt er et akvariumsbord...

Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 08-12-2008, 03:34   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Dec 2008
Sted: NORWAY
Alder: 26
Meldinger: 62
Standard Terrariet mitt er et akvariumsbord...

Hei alle sammen, jeg er helt ny her idag.

Jeg har et sikkert litt spesielt tarrarie for noen av dere eller de fleste, lurte litt på hva dere synes om det...

har et akvariums bord der jeg bygd på sånn at slangene ikke kommer ut.
å varmematta er "limt" oppunder bodre. det er lyst over alle glassvindune.

hva synes du om borde mitt...

å trur du det er stort nok for en større slange en korn snok typen....
Vedlagte miniatyrbilder
Terrariet mitt er et akvariumsbord...-olsern-albums-mitt-tararie-picture869-dette-er-mitt-bur-der-jeg-har-korn-snoker.jpg  
Olsern er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-12-2008, 07:23   #2
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Hei og velkommen til Reptilfreaks
Bordet ditt så fint ut det, men hvordan har du klart å få det helt rømningssikkert, uten å tette for all luft luftsirkulasjon?

Eneste jeg kan komme på i tillegg til ventilasjons spørsmålet er om det kanskje ikke vil stresse slangen litt og til enhver tid være der "ting skjer", om dette er stue bordet da?

Mvh
Robin
Svar med sitat
Gammel 08-12-2008, 08:21   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,726
Blog Entries: 12
Standard

Jeg har heller ingen tro på at slangen vil trives med å være i midtsenteret hele tiden.. Det frarådes i de fleste slangebøker jeg har med å ha slangen i et rom hvor det ferdes folk forbi i travle rom på alle sider av terrariet. Samt et stuebord hvor folk setter ned glass og diverse ting og tang - tenk det det jordskjelvet slangen vil oppleve daglig!

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 08-12-2008, 14:00   #4
Reptilfreak

Tony sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: bergen/askøy
Alder: 24
Meldinger: 1,107
Blog Entries: 14
Standard

det var jo veldig stilig da, men jeg er enig camstatic at det blir veldig mye stress for dyret om bordet blir brukt daglig, du kunne kanskje plassert det en plass der det fungerer som "pyntebord"? gjerne sitte noe pynt greier på det så det ikke blir brukt til noe annet. og sitte det litt til sides for "trafikken"
Tony er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-12-2008, 14:09   #5
Reptilfreak

Nikazo sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: buskerud
Meldinger: 541
Blog Entries: 2
Standard

jeg er også enig med camstatic, den blir nok veldig stresset...
Svar med sitat
Gammel 08-12-2008, 16:03   #6
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av _Nagash_ Vis post
Hei og velkommen til Reptilfreaks :)
Bordet ditt så fint ut det, men hvordan har du klart å få det helt rømningssikkert, uten å tette for all luft luftsirkulasjon?

Eneste jeg kan komme på i tillegg til ventilasjons spørsmålet er om det kanskje ikke vil stresse slangen litt og til enhver tid være der "ting skjer", om dette er stue bordet da?

Mvh
Robin

jeg har byd på litt rund det også har jeg borret 4 hull i de plankene som jeg har limt rundt med tec7. også ligger det fra før på oringer i vært "gjørne" så det er nok luft oppi der...

det som er tunkt med borde er at jeg må av med glass plata når jeg skal ha de oppe er mate de osv... samtidig veldig greit på fest for da er det ingen som bare kan ta de opp hehe...

Olsern
Olsern er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-12-2008, 16:06   #7
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av CamStatic Vis post
Jeg har heller ingen tro på at slangen vil trives med å være i midtsenteret hele tiden.. Det frarådes i de fleste slangebøker jeg har med å ha slangen i et rom hvor det ferdes folk forbi i travle rom på alle sider av terrariet. Samt et stuebord hvor folk setter ned glass og diverse ting og tang - tenk det det jordskjelvet slangen vil oppleve daglig!

slangene er veldig rolig av seg.. klatrer ikke så masse. men en del. de er synlige hele tiden å er bryr seg ikke så mye om hva vi gjør å er ikke redde...

Olsern
Olsern er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-12-2008, 16:09   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av pisani Vis post
det var jo veldig stilig da, men jeg er enig camstatic at det blir veldig mye stress for dyret om bordet blir brukt daglig, du kunne kanskje plassert det en plass der det fungerer som "pyntebord"? gjerne sitte noe pynt greier på det så det ikke blir brukt til noe annet. og sitte det litt til sides for "trafikken"

som sakt før. de veldig rolige av seg å jeg å kjæresten min ligger for det meste rolig på sofaen å det er stille å rolig het somregel uten om når vi skulle dratt en fest...

har flere bilder på profilen min...

Olsern
Olsern er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-12-2008, 17:47   #9
Moderator

Jonas sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Tromsø
Alder: 34
Meldinger: 882
Blog Entries: 3
Standard

Hei, og velkommen til RF!
Et lite tips....
Vet ikke hvor smart det er å legge ut bilder som kan identifisere deg og dine venner. Det er tross alt fortsatt et ulovlig dyr.
Jonas er offline  
Svar med sitat
Gammel 08-12-2008, 18:35   #10
Reptilfreak

Euble_m sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 59
Standard

Veldig fint akvarium du har fått til, men er en del ting til du burde forbedret deg på:
1. Jeg og som de alle andre her sier så vil jeg tro at dyrene dine blir stresset av at du har det på stuen der det ferdes. Så om jeg har vært deg har jeg skaffet meg et nytt stuebord og flyttet det bordet der til et rom der det ikke er så mange folk og der du ikke ståker for mye innpå.

2. Som Jonas sier så er det altså ikke smart å legge ut bilder av deg og dine venner.
- Det er jo både ulovlig å ha reptiler og amfibier i Norge
- Det er jo også ulovlig å legge ut bilder av folk du ikke har fått godkjenning av (vet ikke i ditt tilfelle).

3. Å håndtere en slange i alkoholpåvirket tilstand frårådes på det sterkeste! (Vet ikke om dere har alkohol inn i bildet på dine fester, men regner med det).

Det var all den konstruktive kritikken jeg kunne komme med
Og til slutt vil jeg ønske deg velkommen til Reptilfreaks!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Terrariet mitt og mine Leoparder. Leopard_G Leopardgekkoer og andre Eublepharis 7 23-08-2007 21:19
Her er det nyinnredede G.Rosea terrariet mitt _Nagash_ Taranteller 27 08-09-2006 04:42
Mitt første forsøk på bakgrunn i terrariet Snowballs Terrarier 12 20-09-2005 17:44
Hva kan jeg ha oppi terrariet mitt? aleXXX Terrarier 5 31-05-2005 18:38

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 16:21.