| Terrarier Hvilken størrelse skal jeg ha på terrariet? Hva med lys? Varme? Fuktighet? Her kan du spørre andre om råd. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sør-trøndelag
Alder: 19
|
Jeg har litt trøbbbel med å holde varmen oppe i terrariet. Det er på 91 liter, og varmematta er 130 x 274 mm og er på 6,5 watt. Når jeg bare bruker matta, så blir temperaturen på 19-20 grader, som er litt for kaldt til min G. Rosea, så jeg må slå på varmeovnen og sette den foran terrariet for å få en god temperatur til tarantellen, men det fører også til at det blir ubehagelig varmt til meg.
Så, jeg tenkte å skaffe meg ei bedre varmematte, men vet ikke hvor stor og hvor mange watt jeg trenger, og hvor jeg kan få tak i ei som ikke koster skjorta. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Sarpsborg er stedet ;]
Alder: 20
|
Du kan jo bare bruke en varmelampe som henger ca 10 cm over terrariet ditt, eller du får prøve deg fram med lengden så du får rett temperatur
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Er det noen spesiell lampe som er å anbefale?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg tror hun vil ha det litt varmere, for hun pleier å gå helt inntil varmematta når temperaturen ligger på 19-20 grader.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Grimstad en plass
|
du kan bruke en vanlig spotlight med en dimmer på over terrariumet, med en 40 eller 60 watt pære, dette koster ikke allverdens mye fks, på biltema eller clas ohlson
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Er det ikke sånn at man ikke skal ha direkte lys til taranteller da? Mener jeg har lest det en plass...
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Hun liker det varmere, men hun klarer seg fint i 19-20 grader, jeg holder alle mine taranteller på 19-20 grader nå. Om du ikke fryser, fryser ikke hun heller. Om du absolutt vil ha det varmere, sånne ikeaspotter funker fint, kjøp en timer, så trenger du ikke passepå å skru av og på
De takler direkte lys uten problemer, er mye tull på internett ^^
|
![]() |
| Emner |
| grammostola rosea, varme, varmematte |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||