| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
hei eg har en b.emilia slings som eg kjøpte i beggyneslen (eller midt i) sommeren og den har ikke skiftet ham enda og den er kankje 1cm er dette normalt ?
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: I Kristiansund igjen for ett års tid..
Alder: 29
|
Flytt den over i en ny boks med god fuktighet (ca 10% over normalt for B.emilia), så skal du se at ting skjer.. Gjerne plasser den litt mørkt også
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
Sitat:
blodstrupmoen: ja eg får prøve det
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Brachypelma slingsene her skifter ham hver mnd, noen går 1,5 mnd mellom skiftene.
De får ofte fuktinghet i boksen(2-3 ganger i uka) og jeg forer med en halv melorm 2-3 ganger i uka som de med glede spiser. Vil vel tro de skifter fortere ham om de spiser mere.Har nå 3 sprekkeferdige klaasi her. ![]() Her sprayer jeg vann opp-under lokket og litt på ene siden av dressingboksen de er i. (Fukter lite på torva.) Er bare å finne en metode som fungerer , så går det greit. Har hvertfall funnet det ut slik her, og Brachypelma slings tåler mye fuktighet i forhold til adult. ![]() Håper du får hamskifte innen kort tid. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Da ordner det seg sikkert
.PS. De slings jeg har her av Brachypelma klaasi, smithi og boehmei får ikke svart abdome før de skifter ham. De er ca 2 cm i bs. Eneste jeg merker hamskifte på er att de slutter å spise noen uker føre. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Brachypelma emilia | moniq | Kommentarer til faktaarkene | 15 | 10-09-2008 18:01 |
| Brachypelma emilia - Mexican Redleg Tarantula | TwixXxy | Tarantellfakta | 0 | 09-09-2008 16:02 |
| b.boehmei eller emilia ? | Kris10an94 | Taranteller | 19 | 28-06-2008 19:43 |
| Sling bortgjemt i en uke | Renor | Taranteller | 5 | 01-02-2008 20:20 |
| Spm ang en Sling | Eggy | Taranteller | 10 | 19-06-2006 18:39 |