| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Østfold
|
(( spm = spørsmål ))
(( ang = angående )) Dette er et meget bra forum må jeg si med en gang. Jeg har ingen dyr for øyeblikket, men har i den siste måneden blitt veldig fassinert over edderkopper, spesielt tarantellaer av typen G. Rosea ![]() Jeg har lest veldig mye av de forskjellige trådene som er her inne og lært utrolig mye mer enn jeg kunne 1* Hvor ofte skal man rengjøre buret? - Man skal ta ut dyret med en lang pinnsett (som man får kjøpt hvor??) og gjerne ha en kopp i nærheten. Men en ting jeg ikke forstår er hvor skal man oppholde dyret MENS man vasker buret? 2* Hvordan blir rengjøringen når man har kolonier? - Har sett at man kan oppholde kolonier i samme bur, men hvordan blir det med rengjøring da? (Har ikke tenkt til å starte med å skaffe en koloni, men bare et spm jeg luer på ^^, ) Arachnofreaks Forum: Holothele incei communal set up 3* Når skal de mates? - Det er nevnt i tråder at 2-3 ganger i uka er helt ok, spørs egentlig hvor sulten dyret er.. Men når begynner det å bli krise slik at dyret må ha mat? Det er nevnt forskjellige typer tid ang fasting, så er litt forvirret 4* Når bør man helst kjøpe en tarantella? - Sommer / vinter / høst / vår? Spiller det noen rolle? 5* Kan man kjøpe en tarantella (si hunkjønn for det er det jeg har lyst på) så kjøpe en hun til etter en stund? 6* Hvordan ser man at de er kjønnsmodne? 7* Hvordan ser man kjønnet?? Tusen takk på forhånd! -Carius
G. Rosea - B. Smithi - B. Vagans - B. Klaasi Sist endret av Carius; 18-03-2008 kl 16:47. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: rogaland
Alder: 17
|
1 eg rengjører buret 2-3 ganger i halv året
3 eg mater mine ca 1 gang i uke men mine tellaer er små 4 det gjør ikke noe over kass årstid du kjøper den så lenge den ikke må fraktes lykke til
|
|
|
#3 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Robin
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Å tuusen takk!! Dette hjalp meg kjempe mye
Skal notere ned og ALDRI løfte en edderkopp etter pinnsett, ikke at jeg hadde tenkt til det heller da, feil bruk av gramatikk i den setningen ser jeg Men ikke vaske buret mer enn 1-2 ganger i året? Vil det ikke bli veldig møkkete, for ikke å nevne lukta?? Eller lukter det kanskje ikke så mye??
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
Sitat:
å sia du er hypp på grammostola rosea skal de ha det tørt, å det vill ikke bli no serlig luk, ingenting faktisk, har en dell terraer med torv og jord, å har enda ikke begynt å lokte no av det.men husk å bruke Ugjøsta torv helst, for bruker du jord, kommer det små svarte fluer å midd ikke mist :S
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Min G. Rosea er iallefall svært renslig av seg. Den legger alltid matrester og gjør fra seg på samme plass. Matrestene er jo ikke akkuratt mugne lik heller, bare en tørr ball av de harde delene på insektene som hun ikke kan spise. Lukter absolutt ingenting. Så etter min mening er taranteller noen av de "rensligste " dyr man kan holde.
Sist endret av Bjelke; 18-03-2008 kl 20:11. Begrunnelse: skriveleif |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Oslo
|
Har hatt min rosea nå i godt over 4 år, og kunn "vasket" terrariet 1 gang. En gang i uka går jeg fort over terrariet og fjerner rester fra tidligere foringer, vasker vannskålen.
Har aldri opplevd tegn til mugg eller ulumskheter hos rosea'n.
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
|
Sitat:
er jo NESTEN på en måte å bare pelle opp søpla på rommet dit uten å støvsuge/vaske blir litt stør å småbakterier sikkert
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Ah, skjønner!
Men en ting... Helst ugjøsta torv? Hvorfor ikke bare vanlig TiurTorv? Er det noe spesiell forskjell mellom disse? Mener det er det sikkert, men noe skikkelig mega forskjell liksom...??
|
![]() |
| Emner |
| ang, hold, noen, spm, tarantellaer |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| To tarantellaer i samme terrarium? | findus | Taranteller | 12 | 27-03-2008 18:11 |
| Noen spørsmål ang. hold av g. rosea | Sturla | Taranteller | 36 | 24-11-2007 21:26 |
| Topp 10 begynner tarantellaer. | Jabbe | Tarantellfakta | 0 | 19-07-2007 13:33 |
| dårlig stell av tarantellaer! | pantera | Taranteller | 12 | 01-07-2007 14:41 |
| Ønskede Tarantellaer | Eggy | Taranteller | 1 | 03-07-2006 22:24 |