| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Søndre Land,Oppland
Alder: 31
|
Er de noen her som har erfaring med Poecilotheria regalis?
Fortell meg gjerne det.. Får antageligvis en til helga En på rundt 3 cm.. Vil vite mest mulig om denne arten, gjerne deres egne erfaringer.. Noen som vet om noen som har fakta ark på norsk?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Et enkelt søk på google, å vips: KaaaboOOm!
Her selv bare en liten en på omtrent samme størrelse som du har, så jeg kan vel ikke si så mye mer enn at de er glad i mat, og sinnsvakt raske!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Søndre Land,Oppland
Alder: 31
|
Fant fakta ark her på reptilfreaks..
http://www.reptilfreaks.no/forum/led...a-regalis.html
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2008
|
De er raske og har veldig potent gift og egner seg ikke til nybegynner tarantell i det hele tatt. men det viste du sikkert
Ellers så er de ganske sky, mye ute å går i terra, men flyr ikke på deg når du åpner terra som mange har sakt ![]() de er heller ikke så agressive, heller overnærvøs! ![]() De er veeldig glade i mat
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
min er veldig snill
kan håntere den om man vill, men har bare gjort det en gang :S var litt skumelt :Smen ellers er de fine å se på å de voker ganske fort å , det er litt gøy sleper man å vente år etter den har vokst noen cm. er tarantell till å ambefale så lenge du har erfaring med taranteller, disse kan løpe ganske fort. men blir man bitt av en liger du syk en stun, har hørt man kan få sumptomer som muskelsammentrekninger, å oppkans å intense smerter i 2-3 uker, ret meg vis jeg tar feil
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2008
|
Duefjes?
hvorfor håntere en tarantell med så potent gift? selvom din kanskje har vært snill, så er det en veldig nærvøs og kan plutselig finne på å bite. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
er ikke helt sikker på offer jeg hånterte den, var vell nyskjerig, ganske domt gjort av meg det vet jeg, så jeg vet ikke sjøl offer jeg hånterte den, kansje for jeg ikke viste bedre, vet at denne har potent gift å kan plutselig bite, men nå gjor den heldigvis ikke det
har holt den en gang å det er første å siste gang håper jeg at jeg hånterer en reglias
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Hei! I linken under følger noen bite-reports på regalisen.
Poecilotheria regalis [Archive] - Arachnoboards Flere dukker opp på google: regalis bite reports - Google Search
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
|
![]() |
| Emner |
| erfaring, med, poecilotheria, regalis |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Poecilotheria regalis - artikkel | Viridovipera | Tarantellfakta | 0 | 12-09-2008 23:20 |
| En erfaring rikere | Gibbs | Fôrdyr | 9 | 07-03-2008 11:57 |
| Poecilotheria regalis,trenger litt hjelp | Fluffy | Taranteller | 5 | 28-02-2008 20:43 |
| poecilotheria Regalis Molt | Miroxx | Taranteller | 3 | 19-04-2007 17:18 |
| Poecilotheria regalis - Indian Ornamental Tarantula | Halgeir | Tarantellfakta | 0 | 18-11-2006 16:11 |