| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Cyan (min C. cyaneopubescens), som jeg har startet en del tråder om i det siste, har jeg ikke sett på en uke, så jeg tok opp hulen hennes for å se om hun var der og hvordan hun hadde det. Da jeg løftet på den lille, blå tupperware-boksen, fulgte nettet på sidene med, og da jeg kikket under, var Cyan der, på en matte av vev som satt fast i hulen. (Hurra, hun hadde ikke klart å stikke av!) Hun bevegde på seg da jeg løftet den opp, så jeg vet at hun lever. Hun tok ikke sirissen jeg slang inn forrige lørdag, så den tok jeg ut igjen. Jeg venter egentlig på hamskifte, men jeg er ikke helt sikker.
Jeg aner ingenting om fuktighet og temp, da dette er vanskelig å måle i en så liten boks. Hva gjør jeg nå? Venter jeg lenger, til hun kommer ut av seg selv, skal jeg prøve å fôre, skal jeg sette henne mørkt, varmere? De har borret en del hos naboen i det siste, kan hun ha spunnet seg opp på en matte for å slippe unna vibrasjonene og rett og slett ikke turt å gå ut? Eller kan det være at overgangen fra bitteliten, rund boks på kanskje 6 cm i diameter til en stor boks på ca. 10*15*10 lbh rett og slett synes det er utrygt at hun har så mye plass? Hun virket ikke plaget av dette i starten. Jeg maser kanskje mye om Cyan nå, men jeg mistet jo min forrige tarantell, og vil veldig, veldig gjerne se denne vokse opp, så alle relevante svar mottas med stor takk. (:
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Bergen
|
åh, så gøy at hun var der da! Jeg har faktisk gått og tenkt på henne, synes du har gitt henne så søtt navn, så har liksom tenkt på deg og om hun hadde stukket av eller ei
Nå er jo jeg veldig fersk nybegynner, men min kvinnelige intuisjon sier og at hun skal nok gjennom et hamskifte ![]() Så får vi vente og se hva 'ekspertene' her mener etterhvert - sLins
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Aww, så søt du er (:
Ja, jeg har også tenkt at det er hamskifte, men jeg har hørt at slinger bruker veldig kort tid på å skifte ham, så. Jeg tenker å prøve å fôre i kveld, og se hva som skjer.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Dette vil nok gå bra =)
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Bare husk at disse skal ha det knusktørt og meget bra lufting, ikke noe vått substrat her....
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
No problem, her går det i tørr torv iblandet sand. Ikke noe vått substrat her. (:
|
![]() |
| Emner |
| bortgjemt, sling, uke |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| b.emilia sling | Kris10an94 | Taranteller | 8 | 12-11-2008 11:49 |
| en sling i trøbbel | therabro | Taranteller | 2 | 01-02-2008 07:57 |
| Sling borte, eller hamskifte? | Renor | Taranteller | 7 | 30-01-2008 08:43 |
| poecilitheria fasciata sling | parahybana_freak | Taranteller | 67 | 12-04-2007 18:19 |
| Spm ang en Sling | Eggy | Taranteller | 10 | 19-06-2006 17:39 |