| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Nå har ikke jeg sett Cyan, min cyaneopubescens sling, på et døgn. Jeg gav henne en hule i forgårs kveld (eller var det fredag?), som hun ikke så ut til å ville ha, men så ser det ut til at hun har tatt den i bruk likevel. Dum som jeg var, tok jeg ut boksen for å fjerne sirissen jeg hadde prøvd å gi henne i går kveld. Jeg tenkte ikke over at jeg kunne forstyrre et hamskifte. Det er vev foran den lille hulen, men jeg kan ikke se inn for å se om hun er der. Hun har tidligere stukket av fra boksen, men da har jeg funnet henne et sted i terraet boksen står i. Det gjør jeg ikke nå.
Pleier slings også å mure seg inne en stund rundt hamskiftet? Hvor lenge skal jeg vente før jeg åpner hulen? Hvis hun har stukket av, er hun nok borte for godt, da jeg ryddet rommet i dag uten å finne henne (og uten å prøve)...
|
|
|
#2 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jan 2008
|
sansynligvis hamskifte
de fleste slingsene jeg har hatt av gravende og bakkelevende arter har gravd seg ned å blitt der en stund
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Den graver ikke, altså. Ingen graver, men spinner...
Hvor lenge? Jeg har det for meg at de små blir borte kortere enn de store gjerne blir...
|
|
|
#4 |
|
Senior Member
|
ja de lukker seg i hvertfall inne de fleste av de
![]() de små pleier ikke bruke lange tiden på å skifte ham, som regel ferdi over natta. men det kan ta litt tid før de kommer opp (ut) av gjemmestedet dems, de trenger litt tid til å komme tilbake til hektene på. men vent hvertfall en uke før du pirker nedi der for å sjekke. eventuelt fjerne spinn veldig forsiktig å kikke nedi |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg mistenker at den kan ha stukket av, skjønner du, og være vekk. Og jeg klarer ikke se inn der uten å fjerne gjemmestedet. Sukk. Jeg får vel bare vente...
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
|
da får du eventuelt fjerne litt av spinnet for å se inn.
men vent i hvertfall noen dager! å hold oss oppdatert ! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Små slings skifter ham lynkjapt sammenlignet med et voksent individ. De vil også komme til hektene mye kjappere, og kan i noen tilfeller finne på å spise allerede dagen etter.
Mvh Robin
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Ok, takk.
Argh, fortsatt ikke noe tegn til henne... Jeg håper bare hun ikke har klart å stikke av igjen, det skulle ikke være mulig med den nettingen jeg har der, men man vet aldri... Eller kanskje denne også bestemte seg for å ikke klare hamskiftet. Stønn. >.<
|
![]() |
| Emner |
| borte, eller, hamskifte, sling |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Dårlig hamskifte, b. klassi sling. Noen råd? | smørblomst | Taranteller | 11 | 08-10-2008 23:11 |
| Såprat borte? | bendick2112 | Ris, ros og forslag til Reptilfreaks | 3 | 01-05-2008 01:09 |
| Lys laaaangt borte i tunellen? | Janka | Media | 7 | 31-07-2007 17:29 |