| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: oslo
|
Jeg kjøpte nettopp en lasodora parahybana av en privat person, og den skulle riktig nok være en hunn ( fra dyrebutikkens sin side). Men etter å ha studert den litt oppdaget jeg at den har kroker på det fremste benparet. Da er vel dette en hann? Får de kroker før de er kjønnsmodne? Hvor lenge kan jeg forvente at denne kan leve. Skal en voksen hann spise mindre enn en voksen hunn?
Ble litt skuffa, for håpet jo på å få en skikkelig go jente! Men denne er ikke så kraftig... Det er vel enda et tegn på at det må være en hann? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2004
Sted: froland
|
Har den kroker så er det en VOKSEN han!!! Hvor lenge den lever kommer an på når den moltet sist, er litt usikker på denne arten men ville tro du kunne håpe på 8 - 12 mnd fra siste molt.
At den spiser mindre er helt vanlig for voksne hanner, de har andre ting i tankene Tipper den krabber rundt å prøver å komme seg ut av terrarie den er i??For at ikke kjøpet ditt skal være et totalt tap ville jeg prøvd å funnet noen med en voksen hun å få parret han med.. Jeg har desverre ingen voksen hun nå, hvis jeg hadde hatt det ville jeg vært meget inntresert Er du fremdeles inntresert i en hun av denne arten så legger jeg ut 2 halvoksne hunner for salg til mandag når jeg kommer hjem fra tur... Rune
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: oslo
|
Den har nettopp skiftet ham om det var det du mente (moltet)? Er ikke helt inne i tarantell språket enda... Den sitter faktisk ganske stille, får håpe den har litt igjen.. Er jo interresert i en hunn da, men har ikke så mange terrarier, så må nok vente litt.. Er i første omgang ute etter en B.smithi, men helst en som har fått litt størrelse, har ikke tilgang på mini sirrisser..
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| lasiodora, parahybana |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Lasiodora parahybana parring | Øyvind | Taranteller | 3 | 21-05-2008 10:25 |
| Min lasiodora parahybana | Zetic | Taranteller | 8 | 21-09-2007 23:29 |
| Sulten Lasiodora Parahybana | L.Parahybana | Taranteller | 4 | 08-06-2007 22:44 |
| Lasiodora Parahybana | L.Parahybana | Taranteller | 8 | 01-06-2007 17:56 |
| Mat til Lasiodora parahybana | _Nagash_ | Taranteller | 3 | 18-10-2006 14:28 |