| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Østfold
Alder: 15
|
Hei, jeg har nå gjort alt som dere har bedt meg om, og holdt tellan min 1 gang i måndten. jeg har fora den med 1 stor sirris 3 dager siden, og igår så fukta jeg terrariet.
Helt siden igår kveld har den sittet inni et hjørne uten å rikke på seg. Han er ikke engang i gjemmestedet sitt. han sitter i glassruta under skjyve døra, og der har han vært i 15 timer nå.Jeg prøvde å pushe han litt på bak beina, men han bevegde seg ikke degram. før han satt seg i fullstillhet dreiv å å klødde seg på baken så det ut som, og pirke seg i kjeften. Nå sitter han der fortsatt, men allt armene forann ansiktet og koper |
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Vestfold
Alder: 23
|
nei det er helt normalt, ikke forstyr tellaen så går det veldig bra med den!
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Bergen
Alder: 17
|
min gjør akkurat de samme.. er nok helt normalt.. ^^
|
|
|
| Følgende medlemmer liker innlegget til kitiket |
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
|
Sitat:
![]() Det høres ut som om tellaen din har fått pusset tennene og vasket seg etter hamskifte, og dette er ikke noe de gjør dersom de ikke er friske og har det bra ![]() Siden du nå har latt den være litt mer i fred enn før, så har den fått tid til å bli bedre kjent i hjemmet sitt ![]() Det kan også være grunnen til at den først nå er trygg nok til å vaske seg. Og kanskje har den funnet seg en yndlingsplass, endelig, etter all vandringen i terraet? Tellaer som er veldig urolige og vandrer mye, er ofte irritert over noe. Det kan være at de har fått nytt hjem eller nytt bunnlag, kanskje syns de det er for vått eller for tørt. Og noen ganger er de bare i dårlig humør, uten noen god grunn i det hele tatt. De kan være ganske spesielle, men det er jo bare morsomt! ![]() Tellaer kalles ofte for "Pet Rocks" på engelsk, noe som betyr "Kjæledyr av stein", så at den bare sitter helt i ro, er altså helt normalt Det høres bra ut, så bare fortsett på samme måten, du
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sånn oppfører de seg, enkelt å greit. De står gjerne mest mulig i ro, det at den sparket hår fra baken er en form for selvforsvar. Får du disse hårene på deg så kan det hende du får en vanvittig kløe, jeg får i tillegg blemmer av slike hår så vær obs på det. At den sitter med beina i munn tyder på at den vasker seg, tellaer er renslige dyr så alt er nok bra
|
|
#7 |
|
Member
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Jeg hadde vært mer bekymret over at den ikke satt i ro, da det kan tyde på stress, for fuktig substrat og også at det er en kjønnsmoden hann og det igjen er også litt kjipt for da vil den ha rundt 1-2 år igjen av levetiden.
|
|
#9 | |
|
Member
|
Sitat:
HVA SA DU FOR NOE?!? lever den maks 2 år til!?! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
|
*Sukk*
Dersom det er en hanne, så lever de kortere enn hunnene gjør. Det er ingen spesiell grunn til å tro at din er en hann, annet enn at hanner kan være endel mer urolig enn hunnene. Jeg vil likevell tro at din tella har vært urolig fordi den har blitt litt mye håndtert, og ikke fått tid til å finne seg til rette i hjemme sitt. Og ikke fordi det nødvendigvis er en hann.
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Bekymret | Zpider | Øgler | 24 | 25-06-2010 21:58 |
| Er tellaen min syk? Bekymret.. | anneline | Taranteller | 1 | 18-06-2010 16:30 |
| Bekymret skjeggiseier.... :( | Tarantulaqueen | Agamer | 3 | 10-02-2010 16:07 |
| Varan Bekymret | nemesis230ce | Andre øgler | 4 | 08-04-2008 21:30 |
| Bekymret for min Skjeggis! | Harley | Helse og sykdommer hos reptiler | 10 | 04-01-2006 15:29 |