| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Østfold
Alder: 15
|
Hei! Jeg er en 14 år gammel gutt som mulig har fått seg en Chilean Rosea (G.Rosea), og jeg har de siste 4 ukene hatt den ute hver dag, og prøvd å fått den så mennskevennlig som mulig. Jeg har hatt den på hånda uten hanske, På skuldern, og på hodet mitt bare for å irritere muttern, men probemet er at jeg ikke vet hvor giftig den er hvis den ender galt. Siden det er en Tarantell har den jo gift
MvH UKF_Reptil |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Europa, Norge, Bergen.
Alder: 16
|
Ja den er giftig, men den har en veldig mild gift og er ikke skadelig for deg.
PS: alle taranteller er giftig. Jeg ville absolutt ikke anbefalt å ha den ute så mye da de ikke liker å bli holdt.
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sitat:
Den har INGEN interesse av å bli tatt ut, og om den skulle ramle ned så dør den. Du har ikke engang lest noe om dyret før du skaffet deg den??? Da hadde du visst at dette ikke er dyr som skal håndteres, de skal være i burene sine. Lag heller en fint terrarie som er artig å se på du, og la dyret får være i fred inne i terraet sitt. Giften varierer fra hvordan den biter. Om det er for å forsvare seg, fordi den er redd eller om den er sulten. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Member
|
Sitat:
Hos meg ser det ut som at den koser seg veldig. Jeg har den for det meste ute når ingen er hjemme, og det er rolig, siden da setter den seg nede i sofaen, og koser seg der. Har en varme-om ved sina, så den får det litt varmt der, siden i leiligheten kan det bli kalt noen ganger ( kunn vanlig kulde som kommer fra veggene, som i alle andre hjem ). Min er også såpass aktiv at den klatrer opp i taket av terrariet, og tilslutt detter ned med andre ord.. Den er rastløs
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
|
Det er dere som er proffene her så jeg vil la den få mye mer fred fra nå av. Kom til dette forumet for å lære. Ikke krangle
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: enebakk
|
nå får dere skjerpe dere her.. er forskjell på å komme med konstruktiv kritikk å det å bare være et rasshøl.. sånne som dere ødelegger forumet, å skremmer folk fra å spørre når dem lurer på no.. hvorfor gidde spørre når man bare blir pissa på.. jeg er helt sikker på at jeg kan finne flaws med deres dyrehold å være en ræv i måten jeg forteller det på, men det er jo en lite konstruktiv måte å gjøre det på
|
|
|
|
| Følgende medlemmer liker innlegget til gadfader |
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 18
|
Stakkars UKF_reptil
Råder deg til å ikke ha den så mye ut, som de har poengtert over. Alle dyr kan bli lei av håndtering etc. Hunder og katter og alt. Da pleier de som regel å enten gå bort fra deg, tar du ikke hintet få du deg en liten omgang. Vet ikke mye om tellar da.
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 19
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Member
|
Sitat:
har også lana, så har ikke fått gjort mer enn å fylle på vann til den.
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| New data on Chilean Urophonius including a new species | Parabuthus | Skorpioner | 0 | 07-11-2011 11:00 |
| Underlig oppførsel ( Chilean ) | Dawesto | Taranteller og skorpioner | 1 | 29-05-2011 09:13 |
| Husedderkopp som er giftig? | LarsiBoi | Media | 5 | 22-11-2009 13:18 |
| Giftig for pinnedyr??? | troia | Terrarier | 18 | 05-06-2007 13:50 |
| Chilean Rose Hair Tarantula ~ Grammostola Rosea | Halgeir | Tarantellfakta | 0 | 17-01-2007 18:03 |