| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Mellom Stathelle og Langesund i Telemark
|
Jeg har en tarantella-sling jeg ikke har sett på 3-4 måneder. Den har et hus under en barkbit som den har spunnet seg inn i. Eneste grunnen til at jeg vet at den lever, er at maten jeg dytter inn under barkbiten forsvinner, og i forrige uke så jeg en ham på utsiden av "huset".
Spørsmål: Når bør denne terrarieboxen rengjøres? Det har vel gått 6 måneder siden jeg kjøpte den, men siden jeg ikke ser tarantellaen så vet jeg heller ikke når det eventuelt er et hammskifte på gang... På den annen side så griser den jo ikke da, siden den aldri beveger seg på utsiden av denne barkbiten. Noen som har noen tanker rundt dette? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
er en liten kjanse for at du finner en død slings
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg er ikke helt enig i at den kan være død.
Taranteller kan være nedgravd i mange mange mndr. Er jo arter som lever det meste av livet under jorda, og fanger dyr som går rett utenfor åpningen dems. Så lenge du ikke ser mugg, midd så trenger du ikke gjøre rent. Bare fjern matrestene/søpla som slingen kaster ut av hula si. Tror du kan slappe av. Når det gjelder slings, så rengjør jeg ikke boksen. de vil jo ha behov for større boks etterhvert og den tiden holder. Sist endret av shelob; 16-12-2011 kl 10:21. Begrunnelse: legge til info |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2010
Sted: Norgesland På Kruss Å Tvers
Alder: 22
|
viss du mater den å mater den men aldri finner matrester på utsiden kan det være. men er bare en teori da. går sikkert bra.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Mellom Stathelle og Langesund i Telemark
|
Tusen takk for svar. Jeg vet den lever, i og med at den dyttet ut en ham i forrige uke, og jeg ser ingen matrester, og har ingen problem med midd og lignende. Så faktisk litt "avføring" på plasten idag, så det er mye mulig den begynner å bli aktiv på kvelden. Men jeg skal iallefall ikke tenkte på rengjøring av boksen inntil tarantellaen er så stor at den trenger større terrarie.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Rengjøring av glasset på terrariet | kim88 | Terrarier | 11 | 26-02-2010 07:33 |
| Rengjøring av Akvarium\Terrarium | jarex | Terrarier | 5 | 09-07-2008 16:19 |
| Terra for gravende terantell art. | smørblomst | Terrarier | 7 | 12-03-2007 14:43 |
| Terrarie til gravende tarantell | Chixz | Taranteller | 11 | 19-02-2007 21:49 |
| Gravende G.rosea | Heidibeidi | Taranteller | 8 | 08-02-2007 18:56 |