| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2011
Sted: Bergen
Alder: 20
|
Hei! Jeg har hatt min G.Rosea gutt i et halvt år nå. Han har hele tide vært veldig aktiv, men han har sjeldent laget vev.
Nå de siste par dagene har han blitt ganske slapp og holdt seg på en og samme plass omtrent hele tiden, han har også begynt å laget vev på denne plassen. Jeg hadde ikke vært bekymret om jeg hadde trodd at han var i ferd med å skifte ham, men han har allerede fått parringskrokene sine og jeg har lest et sted at han ikke får dem før sitt siste ham-skifte.. Noen som kanskje har peiling på hvorfor han oppfører seg sånn? På forhånd takk
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Stavanger
Alder: 32
|
Kansje han driver å mekker et sånt "sædspindelvev" og er klar for parring?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2006
Sted: sør-fron
Alder: 40
|
Det skjer jo en meget sjelden gang at de skifter ham etter sitt egentlige siste hamskifte,men dette er som sagt meget sjelden,og jeg har aldri hørt det har skjedd hos grammostola,men hos Poechiloteria har jeg hørt flere eksempel på dette.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Hvis han begynner å bli sløv,og inaktiv,så kan det jo tyde på at han holder på å dø.Parringsklare hanner i toppform pleier jo å være veldig aktive,og vandre rundt i terrariet på utkikk etter en hunn.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Hvis han begynner å bli sløv,og inaktiv,så kan det jo tyde på at han holder på å dø.Parringsklare hanner i toppform pleier jo å være veldig aktive,og vandre rundt i terrariet på utkikk etter en hunn.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2011
Sted: Bergen
Alder: 20
|
okey, takk for info
![]() Er klar over at de ikke leverså lenge etter at de har blitt kjønnsmodne, er i grunn litt derfor jeg begynner å bli bekymret.. Syntes bare det var litt rart at han plutselig satte i gang å spinne vev sånn i tillegg. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Nå tenker de jo ikke rasjonelt slik som oss,og fra naturens side er de programert slik at de prøver å formere seg så lenge det fins livsgnist igjen i dem.Derfor er det nok ikke så merkelig at han spinner spermweb,selv om han evt holder på å dø.
|
![]() |
| Emner |
| g.rosea |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ny gutt i hus | smittsmule | Taranteller | 6 | 18-06-2011 19:52 |
| nye leos gutt :) | lene_84 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 8 | 06-01-2011 17:51 |
| g. rosea, jente eller gutt dette? | Spaniolen | Taranteller | 4 | 17-10-2007 04:07 |
| Han er en gutt... | Spiderce | Taranteller | 8 | 30-03-2007 08:16 |
| gutt/jente? | CareLess | Agamer | 2 | 10-08-2006 19:34 |