| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2011
Sted: Rogaland
Alder: 22
|
Dette låter kanskje dumt, men lurer på hvordan selve parringen foregår. Går hannen over hunnen, går de med baken mot hverandre, eller er det "mage mot mage"?
Kjekt å vite når parringen er over, slik at jeg kan ta ut hannen før den ender opp som fôr for hunnen... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
jeg har prøvet parring med N.Chromatus.
Når jeg tilførte hannen til hunnes terrarie løp han inn til han kom i nærheten av hunnen. Først stod de stille en stund, Så begynte hannen å tappe med forbeina, beveget seg litt frem og tilbake. Så begynte hunnen å trampe med forbeina, da begynte hannen ¨å nærme seg hunnen. Hunnen vil begynne å løfte opp kroppen litt, så tar hannen tak i hunnens forbein med krokene sine og holder henne opp, mens han gjør sitt (vertikalt, mage mot mage). Når han er ferdig så slepper han henne ned og løper før hun angriper. Men vær ops. Hunnen kan angripe hannen fra begynnelsen av, rett før de får kroppskontakt, under og etter akten. Alt beror om hun er interessert. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
Takk!
De har møtt hverandre, og virket som de bare fektet mot hverandre med bena. Jeg får prøve igjen! Har du fått slings på dem? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg har egen tråd angånde mitt N.Chromatus par.
Nhandu Chromatus parring |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
oki ;P
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sånn ser starten på parring ut:
G. rosea http://i739.photobucket.com/albums/x...h/CIMG4655.jpg A. geniculata http://i739.photobucket.com/albums/x...a/CIMG4950.jpg (Beklager at jeg måtte legge ved link, men jeg har mongonett og får dermed ikke mulighet til å kunne legge bildene direktei tråden............. )
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvordan flytte potente taranteller? -video- | Viridovipera | Taranteller | 9 | 26-01-2012 06:51 |
| hvordan snok og hvordan terri? | mrbigboy | Snoker | 13 | 19-08-2011 19:00 |
| Hvordan pakke taranteller for sending(Avicularia versicolor) | _Nagash_ | Taranteller | 3 | 04-08-2010 10:29 |
| parring?? | skippy1972 | Gekkoer | 0 | 08-03-2010 19:34 |
| Parring av taranteller. | finna | Taranteller | 23 | 27-03-2005 19:14 |