"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Pokie som ikke klarer å klatre på glass

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 14-09-2011, 07:47   #1
Reptilfreak

magneto sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Østfold, Askim
Alder: 24
Meldinger: 91
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard Pokie som ikke klarer å klatre på glass

Hei, jeg oppdaget jeg noe jeg syntes var litt merkelig. Jeg har tre Poecilotheria Miranda som jeg holder kollektivt. I går flyttet jeg dem over i en glasskrukke fordi jeg var lei den stygge plastikkboksen de bodde i fra før, og oppdaget at ingen av de klarte å få fotfeste på glassveggen. Så de igjen i morges da de prøvde forgjeves å klatre på glasset men måtte gi opp. Jeg tok ut en å prøvde å sette den på en annen glassflate med samme resultat så det er ikke noe spessiellt med glasskrukken. Den er ikke våt heller.

Det at jeg har sett de stå på veggen i plastikboksen uten problemer flere ganger før, pluss at det faktum at det er trelevende taranteller det er snakk om gjør at jeg syntes dette var ganske absurd. Ikke at jeg er bekymret, de klarer seg fint med korkbarken sin de, men er dette noe som forekommer ofte? Ble litt nyskjerrig.
magneto er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-09-2011, 07:59   #2
Reptilfreak

Medlem siden: Jun 2011
Sted: Rogaland
Alder: 23
Meldinger: 27
Standard

Er langt fra noe ekspert på pokies, men kan det tenkes at det nærmer seg hamskifte?
kidnicky er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-09-2011, 10:43   #3
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Standard

Tviler på at det er hamskifte som kommer, for "krokene" på beina deres forsvinner ikke før hamskifte.... Kan jo være at det er en veldig spesiell type glass i denne krukka som gjør at de ikke får tak, men må si jeg tviler på det også. Det mest sannsynlige er at de har mistet en del av disse "krokene" sine, men igjen er det noe underlig at alle tre sliter med å klatre... Har selv mirandaslings og de klatrer fint på glass...
Svar med sitat
Gammel 14-09-2011, 11:11   #4
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Tviler på at det er hamskifte som kommer, for "krokene" på beina deres forsvinner ikke før hamskifte.... Kan jo være at det er en veldig spesiell type glass i denne krukka som gjør at de ikke får tak, men må si jeg tviler på det også. Det mest sannsynlige er at de har mistet en del av disse "krokene" sine, men igjen er det noe underlig at alle tre sliter med å klatre... Har selv mirandaslings og de klatrer fint på glass...
Når jeg tenker etter så har jeg bare sett to av dem slite samtidig, men det er jo fortsatt rart ja. Glasset er et "syltetøyglass" med blikklokk som jeg kjøpte tomt på Rema 1000. Og jeg prøvde å ta ut den ene krabaten å sette den på en annen glassflate og den slet like ille der. Glemte å legge til at det er slings på 3-4cm.
magneto er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2011, 11:53   #5
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Størrelsen på taranteller har ikke stort å si, de skal klatre godt fordet. Og de burde også klatre greit på syltetøyglass... Du får vente til hamskifte, kanskje krokene kommer seg på plass da og de klarer å klatre
Svar med sitat
Gammel 14-09-2011, 13:26   #6
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

Du har ikke foret den så voldsomt at den rett og slett er for tung?
Den må i såfall være en skikkelig tjukkas. hehe
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2011, 14:15   #7
Reptilfreak

Thommas88 sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Sted: Fredrikstad
Alder: 23
Meldinger: 227
Standard

Hvis de er håntert litt så klarer iallefall ikke mine å klatre på glass. Vet ikke om det har noe med enden på beina dems å "fett/svette" fra hånd eller noe slikt men mine bare sklir da, å det gir seg ikke med det første. Derfor har jeg slutta å la dem krype på noe annet en hva de egentlig skal. Sikker på at den plastik beholdern ikke har "slitt" eller fått vekk "Smootheness"n på beina dems?
Svar med sitat
Gammel 14-09-2011, 15:57   #8
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

De virker ikke feite, og jeg har aldri håndtert dem så det kan ikke være på grunn av det, men det med plastikkbeholderen kan jeg jo ikke være sikker på da. Rema 1000 vare den også, standard frokostblandingsboks i litt tåkete men ellers gjennomsiktig plast.
magneto er offline  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2011, 17:25   #9
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,634
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lompah Vis post
Størrelsen på taranteller har ikke stort å si
Nja, Parahybana slingsene mine klatrer fint på glass hvis de blir redde nok, det klarer ikke en voksen parahybana

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Svar med sitat
Gammel 14-09-2011, 18:13   #10
Reptilfreak

lompah sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
Nja, Parahybana slingsene mine klatrer fint på glass hvis de blir redde nok, det klarer ikke en voksen parahybana
Det kan nok stemme, men nå er i utgangspunktet parahybana en bakkelevende tarantell. Og det er også noe forskjell på slingsene også, man ser om de er fødte klatrere eller ikke
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Pokie på rømmen! benji Taranteller 10 08-07-2010 00:46
Klarer ikke logge inn med IE7... Soli Hjelp! 3 01-01-2009 16:13
klarer ikke å løfte halen cookiejar22 Skorpioner 5 24-08-2008 15:58
Klarer hun seg uten meg? Phobos Agamer 3 18-08-2007 13:24
klarer ikke laste opp bilder på privat galleri. cobra_kai Småprat 2 05-03-2007 23:14

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:46.