| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Vel, siden jeg hater edderkopper og innsekter generelt over alt på jorda, ser jeg meg desverre nødt til og skaffe meg en eller annen tarantella. Tenkte noe som går i ett exoterra 30x30x30 eller 30x30x45. Helst en eller annen skikkelig ''creepy'' edderkopp, som jeg er dømt til og være livredd.
Den skal helst ikke sparke hår, og ikke være overdrevent giftig ![]() EDIT: Den skal såklart taes vare på, fores og det nødvendige. Selvom jeg riktignok ikke er begeistret for edderkopper |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Stavanger
Alder: 32
|
Lasiodora parahybana er creepy, svær, svart og småhissig. Spiser godt og er lett å holde i terra.
Les litt rundt og se om ikke denne tilfredstiller dine "krav".
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
|
M. robustum
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
|
Og hvor får jeg eventuelt tak i disse uten store problemer? Bestille fra utlandet?
Av ren nyskjerrighet, hva vil skje dersom jeg bestiller fra utlandet og tollerne stopper det? Vet det er lovlig, men nå har de litt sine egne regler fra tid til annen.. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har en M.robustum som kan selges om prisen er rett. Men det var en av dem jeg først så da jeg startet med taranteller, men som var noe vanskelig å få tak i.
Har vært innom 24 forskjellige typer. M.robustum, A.geniculata, T. blondi, L.parahybana og G.pulchra har vært mine favoritter. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: I nord-norge
|
Har selv bestilt en Green Bottle Blue, som ikke skal være så vanskelig å holde. Da de ikke krever høye temperaturer, eller høy fukt i terraet. Og de har flotte farger
![]() De kan has i 30x30x30, men har du de i 30x30x45, så vil de spinne nett i høyden, og da se en del til tarantellen. Enkelte arter holder seg for det meste skjult :/ Kan anbefale å kjøpe hos smittsmule, har selv kjøpt 2 hos han. Og de har vært friske og raske ![]() Å husk, i begynnelsen kan de være "creepy", men før du vet ordet av der, så har du en fin liten samling |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
G pulchra er den jeg alltid anbefaler, men siden du er ute etter noe mer skummelt så kanskje en p. murinus?
hihiKunne anbefalt theraposa blondi, men ikke til et 30x30x30 terra. Ellers er noen som er ansett som ganske creepy/sinnatagger: Ceratogyrus darlingi, haplopelma arter (f.eks minax og lividum).
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Vil ikke anbefale den som førstegangstarantell
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Grunnen til at jeg selger stort sett alle mine taranteller er ikke dalende interesse men heller at jeg har begynt å reagere veldig på forsvarshårene deres, er nok at jeg løfter på lokkene og får støv på henda. Kan klø i dagesvis.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
hadde en sling av den typen, men dessverre ble den noe dårlig av dagene i posten og døde like etter jeg fikk den. |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| tarantella | roy | Terrarier | 14 | 14-02-2010 15:03 |
| Tips om kjøp av tarantella? | Sathanas | Taranteller | 24 | 23-03-2009 07:31 |
| tarantella | findus | Taranteller | 1 | 26-03-2008 21:19 |
| tarantella | mbv | Taranteller | 2 | 24-03-2008 10:13 |
| Tips til nybegynnerart? Tarantella | Jabbe | Taranteller | 12 | 22-02-2008 23:38 |