"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 02-09-2011, 00:08   #1
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard Tips til tarantella?

Vel, siden jeg hater edderkopper og innsekter generelt over alt på jorda, ser jeg meg desverre nødt til og skaffe meg en eller annen tarantella. Tenkte noe som går i ett exoterra 30x30x30 eller 30x30x45. Helst en eller annen skikkelig ''creepy'' edderkopp, som jeg er dømt til og være livredd.
Den skal helst ikke sparke hår, og ikke være overdrevent giftig

EDIT: Den skal såklart taes vare på, fores og det nødvendige. Selvom jeg riktignok ikke er begeistret for edderkopper
Reptils er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 00:17   #2
Reptilfreak

jungeljens sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Sted: Stavanger
Alder: 32
Meldinger: 106
Standard

Lasiodora parahybana er creepy, svær, svart og småhissig. Spiser godt og er lett å holde i terra.

Les litt rundt og se om ikke denne tilfredstiller dine "krav".
jungeljens er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 00:31   #3
Reptilfreak

Medlem siden: Nov 2008
Alder: 29
Meldinger: 322
Standard

M. robustum
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 00:37   #4
Reptilfreak

Reptils sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Troms
Alder: 18
Meldinger: 783
Standard

Og hvor får jeg eventuelt tak i disse uten store problemer? Bestille fra utlandet?

Av ren nyskjerrighet, hva vil skje dersom jeg bestiller fra utlandet og tollerne stopper det? Vet det er lovlig, men nå har de litt sine egne regler fra tid til annen..
Reptils er online nå  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 00:44   #5
Reptilfreak

Standard

Jeg har en M.robustum som kan selges om prisen er rett. Men det var en av dem jeg først så da jeg startet med taranteller, men som var noe vanskelig å få tak i.
Har vært innom 24 forskjellige typer. M.robustum, A.geniculata, T. blondi, L.parahybana og G.pulchra har vært mine favoritter.
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 00:53   #6
Reptilfreak

Medlem siden: Jul 2011
Sted: I nord-norge
Meldinger: 121
Standard

Har selv bestilt en Green Bottle Blue, som ikke skal være så vanskelig å holde. Da de ikke krever høye temperaturer, eller høy fukt i terraet. Og de har flotte farger
De kan has i 30x30x30, men har du de i 30x30x45, så vil de spinne nett i høyden, og da se en del til tarantellen. Enkelte arter holder seg for det meste skjult :/
Kan anbefale å kjøpe hos smittsmule, har selv kjøpt 2 hos han. Og de har vært friske og raske
Å husk, i begynnelsen kan de være "creepy", men før du vet ordet av der, så har du en fin liten samling (egenerfaring... He he)
reptis er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 00:55   #7
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,634
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

G pulchra er den jeg alltid anbefaler, men siden du er ute etter noe mer skummelt så kanskje en p. murinus? hihi
Kunne anbefalt theraposa blondi, men ikke til et 30x30x30 terra.
Ellers er noen som er ansett som ganske creepy/sinnatagger: Ceratogyrus darlingi, haplopelma arter (f.eks minax og lividum).

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 00:57   #8
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
G pulchra er den jeg alltid anbefaler, men siden du er ute etter noe mer skummelt så kanskje en p. murinus? hihi
Kunne anbefalt theraposa blondi, men ikke til et 30x30x30 terra.
Ellers er noen som er ansett som ganske creepy/sinnatagger: Ceratogyrus darlingi, haplopelma arter (f.eks minax og lividum).

p.murinus har jeg hatt. Den var det futt i, smatt ut av terra en gang, opp på veggen opp i taket før jeg styrte den ned med en kost, og den sprang i terra sitt igjen.. rimelig flaks!
Vil ikke anbefale den som førstegangstarantell
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 01:00   #9
Reptilfreak

Standard

Grunnen til at jeg selger stort sett alle mine taranteller er ikke dalende interesse men heller at jeg har begynt å reagere veldig på forsvarshårene deres, er nok at jeg løfter på lokkene og får støv på henda. Kan klø i dagesvis.
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-09-2011, 01:02   #10
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av reptis Vis post
Har selv bestilt en Green Bottle Blue, som ikke skal være så vanskelig å holde. Da de ikke krever høye temperaturer, eller høy fukt i terraet. Og de har flotte farger
De kan has i 30x30x30, men har du de i 30x30x45, så vil de spinne nett i høyden, og da se en del til tarantellen. Enkelte arter holder seg for det meste skjult :/
Kan anbefale å kjøpe hos smittsmule, har selv kjøpt 2 hos han. Og de har vært friske og raske
Å husk, i begynnelsen kan de være "creepy", men før du vet ordet av der, så har du en fin liten samling (egenerfaring... He he)

hadde en sling av den typen, men dessverre ble den noe dårlig av dagene i posten og døde like etter jeg fikk den.
smittsmule er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
tarantella roy Terrarier 14 14-02-2010 15:03
Tips om kjøp av tarantella? Sathanas Taranteller 24 23-03-2009 07:31
tarantella findus Taranteller 1 26-03-2008 21:19
tarantella mbv Taranteller 2 24-03-2008 10:13
Tips til nybegynnerart? Tarantella Jabbe Taranteller 12 22-02-2008 23:38

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:46.