"
Gammel 20-08-2011, 23:00   #1
Reptilfreak

magneto sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Østfold, Askim
Alder: 24
Meldinger: 91
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Question Gjøre om i terrarie

Hei, jeg har en del terrarier som jeg ikke er fornøyd med. For det første liker jeg ikke hvordan de ser ut, og for det andre føler jeg at jeg har vært litt for effektiv til å lage gode hjemmesteder. Mange taranteller som jeg nesten aldri ser fordi de aldri er ute. Dette gjør det også vanskelig å passe på at de spiser og at det ikke går mugg i terrariet på grunn av at fordyrene kommer seg inn i kriker og kroker som tarantellene ikke kommer til.

Det jeg lurer på er om det er forsvarlig å ta ut disse tarantellene og møblere om i terrariene? Det er snakk om juvenile trelevende dyr, mange av dem har bare vært der i 1-3 måneder og har bare så vidt fått slått seg til ro. Bør jeg vente noen måneder til før jeg stresser dem?

På forhånd takk for svar.

Sist endret av magneto; 20-08-2011 kl 23:02. Begrunnelse: Glemte en ting
magneto er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-08-2011, 23:06   #2
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,634
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Det går helt fint å ta ut tarantellene for ommøblering

EDIT: Post nr 1000!!!!

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 21-08-2011, 00:00   #3
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
Det går helt fint å ta ut tarantellene for ommøblering

EDIT: Post nr 1000!!!!
Takk for svar. Da tar jeg sjansen på å iritere dem litt. Gratulerer med nr 1000, jeg har et stykke igjen selv, men gi meg et par uker.
magneto er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-08-2011, 12:24   #4
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

vil bare komme med en kommentar.
Du skriver du har laget gode hjemmesteder slik at du aldri ser dyrene.
Veldig mange av slike dyr ser du veldig sjeldent. Feks gravere kan grave lange tunneler og er sjeldent oppe. Taranteller trives ofte godt i hula si. Så at dem er i hula si synes jeg er et godt tegn på at dem faktisk trives.
Lager du dårlige gjemmesteder, så vil de nok lage sine egne gode huler. Slik er denne hobbyen, man kan ha taranteller man ser kanskje 2. hver mnd, men andre teller som er ute hele tiden. Forskjellig på arter og individer.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-08-2011, 13:34   #5
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
vil bare komme med en kommentar.
Du skriver du har laget gode hjemmesteder slik at du aldri ser dyrene.
Veldig mange av slike dyr ser du veldig sjeldent. Feks gravere kan grave lange tunneler og er sjeldent oppe. Taranteller trives ofte godt i hula si. Så at dem er i hula si synes jeg er et godt tegn på at dem faktisk trives.
Lager du dårlige gjemmesteder, så vil de nok lage sine egne gode huler. Slik er denne hobbyen, man kan ha taranteller man ser kanskje 2. hver mnd, men andre teller som er ute hele tiden. Forskjellig på arter og individer.
Jeg har akseptert det, og hjemmesteder skal de få ha så mange de vil ha. Det jeg sliter med er overfyllte terraer der innredningen skaper kriker og kroker som byttedyr kommer seg inn i der tarantellene ikke får tak i dem. Jeg har blant annet en juvenil Ceratogyrus Marshalli som skiftet ham for 3-4 uker siden, jeg har prøvd å fore den 4 ganger etter det og har endt opp med 4 dubia som sitter i en liten lomme mellom glasset og en rot der verken Marshallien eller jeg har sjans til å komme til. Er redd for døde fordyr som skaper mugg og midd, og ikke minst at de stresser tarantellene om det blir mange av dem.
magneto er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-08-2011, 13:59   #6
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

ah da skjønner jeg deg.
Lett å få kriker å kroker.
At byttedyr gjemmer seg er vel en av grunnene til at mange forer med pinsett, sjøl om jeg aldri har gjort det.
Du får prøver å ommøblere litt, og kanskje ta ut litt av interiøret.
Lykke til
shelob er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Gjøre rent terrarie? hobbes76 Taranteller 0 25-03-2011 23:39
Hva skal jeg gjøre?!? Adriano Småprat 26 01-06-2009 10:35
Hva kan jeg gjøre? zifus Helse og sykdommer hos reptiler 1 26-06-2008 19:11
Hva skal man gjøre.. Adriano Lover og regler 16 19-09-2007 17:36
Hva kan jeg gjøre me detta? Repti_queen Terrarier 42 01-09-2006 23:25

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:45.