| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Østfold, Askim
Alder: 24
|
Hei, jeg har en del terrarier som jeg ikke er fornøyd med. For det første liker jeg ikke hvordan de ser ut, og for det andre føler jeg at jeg har vært litt for effektiv til å lage gode hjemmesteder. Mange taranteller som jeg nesten aldri ser fordi de aldri er ute. Dette gjør det også vanskelig å passe på at de spiser og at det ikke går mugg i terrariet på grunn av at fordyrene kommer seg inn i kriker og kroker som tarantellene ikke kommer til.
Det jeg lurer på er om det er forsvarlig å ta ut disse tarantellene og møblere om i terrariene? Det er snakk om juvenile trelevende dyr, mange av dem har bare vært der i 1-3 måneder og har bare så vidt fått slått seg til ro. Bør jeg vente noen måneder til før jeg stresser dem? På forhånd takk for svar.
Sist endret av magneto; 20-08-2011 kl 23:02. Begrunnelse: Glemte en ting |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Det går helt fint å ta ut tarantellene for ommøblering
![]() EDIT: Post nr 1000!!!!
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
vil bare komme med en kommentar.
Du skriver du har laget gode hjemmesteder slik at du aldri ser dyrene. Veldig mange av slike dyr ser du veldig sjeldent. Feks gravere kan grave lange tunneler og er sjeldent oppe. Taranteller trives ofte godt i hula si. Så at dem er i hula si synes jeg er et godt tegn på at dem faktisk trives. Lager du dårlige gjemmesteder, så vil de nok lage sine egne gode huler. Slik er denne hobbyen, man kan ha taranteller man ser kanskje 2. hver mnd, men andre teller som er ute hele tiden. Forskjellig på arter og individer. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
ah da skjønner jeg deg.
Lett å få kriker å kroker. At byttedyr gjemmer seg er vel en av grunnene til at mange forer med pinsett, sjøl om jeg aldri har gjort det. Du får prøver å ommøblere litt, og kanskje ta ut litt av interiøret. Lykke til |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gjøre rent terrarie? | hobbes76 | Taranteller | 0 | 25-03-2011 23:39 |
| Hva skal jeg gjøre?!? | Adriano | Småprat | 26 | 01-06-2009 10:35 |
| Hva kan jeg gjøre? | zifus | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 26-06-2008 19:11 |
| Hva skal man gjøre.. | Adriano | Lover og regler | 16 | 19-09-2007 17:36 |
| Hva kan jeg gjøre me detta? | Repti_queen | Terrarier | 42 | 01-09-2006 23:25 |