| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Akershus
|
Jeg har flyttet inn i en ny leilighet som dessverre er nokså dårlig isolert. Det blir allerede nå ganske kaldt om natta selv om jeg har på noe varme, og ser for meg at det om vinteren kan bli vanskelig å opprettholde en fornuftig temperatur for min g.rosea SA og b.smithi sling.
Jeg ser at det er en generell skepsis til varmematter for taranteller i ulike fora/bøker, men i Norge har vi vel litt andre utfordringer hva gjelder temperatur enn mange andre steder! Noen som har noen tanker om dette? Hvor kaldt kan det bli før jeg må finne på noe lurt? Har tenkt på en varmelampe som et alternativ til matte - mer naturlig med "sol" ovenfra, og kanskje lettere å regulerere temp. med avstand fra lampe til terrarie? Setter stor pris på noen synspunkter! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Tønsberg
Alder: 32
|
Varmematte kan fungere fint, bare pass på at du plasserer den bak eller på siden av terrariet, ikke under. Er naturlig for de å grave seg ned om det er for varmt. Jeg bruker små spotter over mine terrarier, fåes kjøpt billig hos Claes Ohlson, Ikea o.l. Man må da prøve seg frem med wattstyrke til man får riktig temp i terrariet, pass godt på de første dagene så det ikke blir for varmt. Optimalt bør du ta ut tarantellen mens du tilpasser temperaturen.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| varmematte |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder