"

Reptilfreaks.no > Virvelløse dyr > Edderkoppdyr > Taranteller Hamskifte eller deathcurl

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 11-08-2011, 12:51   #1
Reptilfreak

magneto sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Sted: Østfold, Askim
Alder: 24
Meldinger: 91
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Question Hamskifte eller deathcurl

Hei, jeg har en Cyriopagopus Schioedtei sling på 4 cm som har vist seg å være den særeste og mest matvrange krabaten i samlinga og også den som er vanskligst å vite om den har det bra da den ALDRI er utenfor hulen sin. Jeg har alle lagt alle forhold til rette for den etter å ha lest flere care sheets.

Det er umulig å ta bilde uten å røske i filler hele hulen så jeg får bare forklart det jeg ser. I dag fant jeg den liggene på ryggen, litt vendt mot siden, med bena sammenkrøllet. Det er mulig det er på grunn av at jeg løftet på boksen og lyste inn i hulen, men det ser ut som den har svake sammentrekninger i bena. Det så ut som den pulserte på en måte. Jeg heller mot at det er hamskifte, men ble usikker med tanke på sammenkrøllete bein.

Kan deathcurl forekomme liggende på ryggen eller er det mest sansynelig et hamskifte? Det er vel et par måneder siden siste hamskifte så det er jo tida for det. Vil jo forsøke å få liv i den om den synger på siste verset, men vil ikke sabotere et hamskifte. Noen som har noen erfaringer?
magneto er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-08-2011, 13:01   #2
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

Never mind, fikk studert den i litt bedre lys og det er 99% sikkert et hamskifte. Var bare lille panikkslagene meg som alltid tenker det værste først.
magneto er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 11-08-2011, 13:08   #3
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Standard

jeg og trodde min første tarantell var død da den tok sitt første hamskift. Mange som har trodd det. Så slapp helt av.
De legger seg ikke på rygg for å dø, sjøl om den kan se veldig død ut i mange timer.
Håper den klarer hamskiftet bra, bare gi den helt ro. Veldig morro å følge med på.
Ikke få panikk om det tar kort tid eller lang tid, forskjell på individer, arter, alder osv.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 11-08-2011, 13:25   #4
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

Takk, det verste er at det er vel hamskifte nr 7 eller 8 som jeg har opplevd så jeg kan ikke bruke den unskyldningen. Men de andre moltene har jeg oppdaget det da de over halveis eller nesten ferdige. Denne hadde akkurat startet.
magneto er offline  
Svar med sitat
Gammel 12-08-2011, 11:10   #5
Reptilfreak

magneto sin avatar

Unhappy

Da tror jeg at jeg kan jeg krysse vekk Cyriopagopus Schioedtei fra listen over mine dyr. Den har ligget urørlig i en klump oppi det gamle hammet siden i går. Den rører ikke på seg når jeg rister litt i boksen heller, så det var nok et mislykket hamskift.

Den første tarantellen jeg mister er selvfølgelig den jag hadde gledet meg mest til å se i voksen tilstand.
magneto er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-08-2011, 15:12   #6
Reptilfreak

Kevin89 sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Vestfold
Alder: 23
Meldinger: 152
Standard

Kondolerer!
Kevin89 er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-08-2011, 15:34   #7
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

Takk, men det er mulig at jeg har forhastet meg litt med å skrive det. Den har kviknet til å er helt klart i live, men den har fortsatt ikke klart å komme seg ut av det gamle hammet. Det virker som det er mesteparten av bena på den ene siden som sitter fast. Et hamskifte for en sling på 4 cm varer vel aldri så lenge som 3 dager uten at noe har gått galt? Hvor lang tid bør jeg gi den før jeg lar den slippe å setter den i fryseren?
magneto er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-08-2011, 15:38   #8
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,634
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Jeg ville ikke lagt den i fryseren i det hele tatt. Bare vent og se. Kan godt være du blir positivt overasket!

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Svar med sitat
Gammel 13-08-2011, 16:19   #9
Reptilfreak

Kevin89 sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Vestfold
Alder: 23
Meldinger: 152
Question

Godt og høre det er livsteng
må spøre, hvorfor legge den i fryseren?
Kevin89 er offline  
Svar med sitat
Gammel 13-08-2011, 19:31   #10
Reptilfreak

magneto sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av lilk89 Vis post
Godt og høre det er livsteng
må spøre, hvorfor legge den i fryseren?
Mest humane måten å ta livet av den. Sovner sakte inn.
magneto er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hamskifte eller er det noe galt? Thorbjoern Taranteller og skorpioner 8 21-07-2011 15:19
Hamskifte rundt hjørne eller syk? mviken Taranteller 2 15-05-2011 01:29
Hamskifte Sundal89 Taranteller og skorpioner 7 29-01-2011 15:23
Hamskifte Joystick Taranteller 28 19-02-2008 15:14
Sling borte, eller hamskifte? Renor Taranteller 7 30-01-2008 08:43

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:45.