| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Buskerud
Alder: 21
|
Hei! Jeg har undret på om jeg skulle tatt neste steg og skaffet meg en P. Metallica
Ettersom dette er en meget potent tella er jeg veldig usikker på om det er lurt og skaffe seg dette nå ettersom jeg bare har vært i hobbyen i snart 2 år. Jeg er veldig sikker rundt T's og burde vel ikke hatt noe problem med og ha en, men kan noen fortelle meg hva jeg må være ekstra forsiktig med og legge ekstra merke til når det gjelder en P. Metallica? Har jo ikke sånn generell erfaring fra old world arter, men hvem har vel det uten og ha prøvd.. Takk for svar!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
P. metallica er generelt ikke ansett for å bite mye. Den flykter heller enn å bite. (Individuelt selvfølgelig, men generelt sett).
Jeg har en selv som du ser på avataren min. Jeg bruker bare sakte bevegelser og aldri brå bevegelser når jeg holder på med buret dens, gir den mat, eller fanger den når den har løpt opp i taket på 0,001 sekunder ;P Jeg vil IKKE anbefale å håndtere denne selv om jeg selv har gjort det og har håndtert pokies en del før. Hvis du i det hele tatt skal vurdere det burde du være veldig trygg på deg selv og din tarantell. Ett bitt fra denne er veldig smertefullt og symptomene kan vare maange timer. Hvis det er denne tarantellen du har mest lyst på så syns jeg det er den du burde kjøpe, og ingen annen bare for å bli vant med old world arter Selv har jeg bare p. metallica og grammostola pulchra.^^ Go for it! Bare husk å les mye og ta forhåndsregler osv Lykke til! Hilsen nybakt metallica eier
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
|
dette er en meget potent tarantell å er ikke noe å spøke med, det Christoffer sier om at symptomer kan vare i mange timer er feil, et bitt fra en slik potent tarantell kan gi deg intense smerter og symptomer i flere måneder, smerter som muskelsammentregninger, oppkast, følse av en brendene kniv som stikker i brystet og mer, ta å les på noen bite raporter på google om denne familien så vill du få et inntryk på hvor potente disse er.
er man usikker på om man vill gå til anskaffelse på en slik potent tarantell så vill jeg heller vente til man er mer sikker på seg selv. håntering av en slik tarantell: uansett vor sikker du er på deg selv eller taranteller så bør man aldri håntere P.metallica eller andre potente taranteller, man kan aldri stole 100% på en tarantell, så anbefaler deg ikke å håntere den om du skaffe deg en. så før du går til anskaffelse av denne arten, så anbefaler jeg deg å lese en del info og bite raporter slik at du får et inntryk av tarantellen.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Skrev utifra en rapport jeg har lest
![]() Edit: Leste rapporten igjen nå. Var flere dager, ikke timer My bad![]() The Tarantula Store -> Bite report - Poecilotheria metallica
A dog is only as dangerous as the mentality of its owner. Mine Dyr :D Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them. Sist endret av Christoffer; 05-08-2011 kl 03:14. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
ser at Phalagorn i tråden der var ganske heldig, varte bare i et par dager, men man bør nok lese et par raporter av Poecilotheria familien. slik at man kan sammenligne div raporter for å se vor ille det faktisk er. Poecilotheria spp er noen av de giftigste tarantellene i verden og kan gi verre smerter og symptomer en det man ser på tråden her.
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Har lest en del på disse, og er meget sikker på min atferd i forhold til taranteller Setter pris på at du tok deg tid til og svare
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Har lest en masse stoff om P. familien og tenkte kanskje det står om en P. Metallica eller en P. regalis Jeg er veldig rolig rundt tellaer sånn generelt, og er veldig sikker på min trygghet Takker for svar, det setter jeg pris på
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Sitat:
Jeg kjøpte min første metallica etter 6mnd, og synes generelt pokiene er mye enklere å ha med å gjøre. Jeg er faktisk mer nervøs med hendene inne i terra til Acanthoscurria geniculata enn hos en av pokiene......
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Mellom Stathelle og Langesund i Telemark
|
Har du lyst på en P. Metallica, så kjøp en! Er enig med tråden over. Min erfaring er også at
Pokier gjemmer seg når man åpner terrariet. Bare man er rolig og ikke har noen plan om å rote borti tarantellaen så går det helt greit. Kjøpte P. Regalis som min tarantella nr. 2 etter 8 måneder, og har nå kjøpt en P. Metallica av Weto. Veldig pen tarantella .
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
sant det, de er ikke så agresive av seg, de er mer redde og vill prøve å gjemme seg, men det er untak, jeg har en P.regalis adult hue, og hu gjemmer seg ikke, hu går til angrep når jeg åpner døra, eller tar pinsetten inn i buret, eller helder vann i vannskåla osv, men de er mest deffensive det er jeg enig i
![]() om du skal kjøpe en P.metallica så vill jeg anbefale deg å kjøpe en lang pinsett, sån grill pinset, får kjøpt det på europris for en billig penge veldig praktisk med en slik pinset når man skal gi deg mat, eller ta vekk matrester og hammrester osv
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp! mulig jeg har syk kp | Rawhin | Helse og sykdommer hos reptiler | 16 | 17-01-2010 01:07 |
| Er det mulig å bli mer ansvarsløs? | sveinjo | Media | 23 | 03-02-2009 13:09 |
| Er dette mulig? | Dahlia | Slanger, øgler og skilpadder | 12 | 26-01-2009 14:04 |
| Mulig syk leo | Torsteindale | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 43 | 26-12-2008 16:11 |
| Mulig Mugg?? | big_cola_fan | Taranteller | 3 | 07-12-2007 14:04 |