"

Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-08-2011, 16:55   #1
Reptilfreak

Twixor sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sted: Buskerud
Alder: 21
Meldinger: 25
Standard Mulig en P. Metallica

Hei! Jeg har undret på om jeg skulle tatt neste steg og skaffet meg en P. Metallica Ettersom dette er en meget potent tella er jeg veldig usikker på om det er lurt og skaffe seg dette nå ettersom jeg bare har vært i hobbyen i snart 2 år. Jeg er veldig sikker rundt T's og burde vel ikke hatt noe problem med og ha en, men kan noen fortelle meg hva jeg må være ekstra forsiktig med og legge ekstra merke til når det gjelder en P. Metallica? Har jo ikke sånn generell erfaring fra old world arter, men hvem har vel det uten og ha prøvd..

Takk for svar!
Twixor er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-08-2011, 23:41   #2
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Bergen
Meldinger: 1,634
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

P. metallica er generelt ikke ansett for å bite mye. Den flykter heller enn å bite. (Individuelt selvfølgelig, men generelt sett).

Jeg har en selv som du ser på avataren min. Jeg bruker bare sakte bevegelser og aldri brå bevegelser når jeg holder på med buret dens, gir den mat, eller fanger den når den har løpt opp i taket på 0,001 sekunder ;P

Jeg vil IKKE anbefale å håndtere denne selv om jeg selv har gjort det og har håndtert pokies en del før. Hvis du i det hele tatt skal vurdere det burde du være veldig trygg på deg selv og din tarantell. Ett bitt fra denne er veldig smertefullt og symptomene kan vare maange timer.

Hvis det er denne tarantellen du har mest lyst på så syns jeg det er den du burde kjøpe, og ingen annen bare for å bli vant med old world arter Selv har jeg bare p. metallica og grammostola pulchra.^^ Go for it! Bare husk å les mye og ta forhåndsregler osv

Lykke til! Hilsen nybakt metallica eier

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.
Christoffer er online nå  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 05-08-2011, 00:59   #3
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Medlem siden: May 2007
Sted: Kristiansand Vest-Agder
Alder: 24
Meldinger: 2,011
Standard

dette er en meget potent tarantell å er ikke noe å spøke med, det Christoffer sier om at symptomer kan vare i mange timer er feil, et bitt fra en slik potent tarantell kan gi deg intense smerter og symptomer i flere måneder, smerter som muskelsammentregninger, oppkast, følse av en brendene kniv som stikker i brystet og mer, ta å les på noen bite raporter på google om denne familien så vill du få et inntryk på hvor potente disse er.

er man usikker på om man vill gå til anskaffelse på en slik potent tarantell så vill jeg heller vente til man er mer sikker på seg selv.

håntering av en slik tarantell: uansett vor sikker du er på deg selv eller taranteller så bør man aldri håntere P.metallica eller andre potente taranteller, man kan aldri stole 100% på en tarantell, så anbefaler deg ikke å håntere den om du skaffe deg en.

så før du går til anskaffelse av denne arten, så anbefaler jeg deg å lese en del info og bite raporter slik at du får et inntryk av tarantellen.
Svar med sitat
Gammel 05-08-2011, 03:08   #4
Reptilfreak

Christoffer sin avatar

Sted: Bergen
Meldinger: 1,634
Blog Entries: 3
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (17)
Standard

Skrev utifra en rapport jeg har lest

Edit: Leste rapporten igjen nå. Var flere dager, ikke timer My bad

The Tarantula Store -> Bite report - Poecilotheria metallica

Common names are very much like children that stare at you, pay no attention to them.

Sist endret av Christoffer; 05-08-2011 kl 03:14.
Christoffer er online nå  
Svar med sitat
Gammel 05-08-2011, 14:27   #5
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
Skrev utifra en rapport jeg har lest

Edit: Leste rapporten igjen nå. Var flere dager, ikke timer My bad

The Tarantula Store -> Bite report - Poecilotheria metallica
ville nok ha lest fler en 1 raport, alle folk reagerer forskjellig, noen har ber inmunforsvar, noen er syke noen gamlere en andre osv osv, noen taranteller er bebyer, juveniler, adulter og det kommer ann på om de bare bite eller forsvarsbitt, da vill det bli litt gift, eller angrep, så gir den det den føler for, noe som kan vere mye.

ser at Phalagorn i tråden der var ganske heldig, varte bare i et par dager, men man bør nok lese et par raporter av Poecilotheria familien. slik at man kan sammenligne div raporter for å se vor ille det faktisk er.

Poecilotheria spp er noen av de giftigste tarantellene i verden og kan gi verre smerter og symptomer en det man ser på tråden her.
Svar med sitat
Gammel 05-08-2011, 16:27   #6
Reptilfreak

Twixor sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Christoffer Vis post
P. metallica er generelt ikke ansett for å bite mye. Den flykter heller enn å bite. (Individuelt selvfølgelig, men generelt sett).

Jeg har en selv som du ser på avataren min. Jeg bruker bare sakte bevegelser og aldri brå bevegelser når jeg holder på med buret dens, gir den mat, eller fanger den når den har løpt opp i taket på 0,001 sekunder ;P

Jeg vil IKKE anbefale å håndtere denne selv om jeg selv har gjort det og har håndtert pokies en del før. Hvis du i det hele tatt skal vurdere det burde du være veldig trygg på deg selv og din tarantell. Ett bitt fra denne er veldig smertefullt og symptomene kan vare maange timer.

Hvis det er denne tarantellen du har mest lyst på så syns jeg det er den du burde kjøpe, og ingen annen bare for å bli vant med old world arter Selv har jeg bare p. metallica og grammostola pulchra.^^ Go for it! Bare husk å les mye og ta forhåndsregler osv

Lykke til! Hilsen nybakt metallica eier
Takk for svar Har lest en del på disse, og er meget sikker på min atferd i forhold til taranteller Setter pris på at du tok deg tid til og svare
Twixor er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-08-2011, 16:30   #7
Reptilfreak

Twixor sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av duefjes Vis post
dette er en meget potent tarantell å er ikke noe å spøke med, det Christoffer sier om at symptomer kan vare i mange timer er feil, et bitt fra en slik potent tarantell kan gi deg intense smerter og symptomer i flere måneder, smerter som muskelsammentregninger, oppkast, følse av en brendene kniv som stikker i brystet og mer, ta å les på noen bite raporter på google om denne familien så vill du få et inntryk på hvor potente disse er.

er man usikker på om man vill gå til anskaffelse på en slik potent tarantell så vill jeg heller vente til man er mer sikker på seg selv.

håntering av en slik tarantell: uansett vor sikker du er på deg selv eller taranteller så bør man aldri håntere P.metallica eller andre potente taranteller, man kan aldri stole 100% på en tarantell, så anbefaler deg ikke å håntere den om du skaffe deg en.

så før du går til anskaffelse av denne arten, så anbefaler jeg deg å lese en del info og bite raporter slik at du får et inntryk av tarantellen.
Jeg har lest en del om dens gift og andre bite raporter, leste om en som hadde smerter han kunne sammenligne med og få en frityrkokt hånd i 2 uker i ettertid Har lest en masse stoff om P. familien og tenkte kanskje det står om en P. Metallica eller en P. regalis Jeg er veldig rolig rundt tellaer sånn generelt, og er veldig sikker på min trygghet Takker for svar, det setter jeg pris på
Twixor er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-08-2011, 16:30   #8
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av duefjes Vis post
Poecilotheria spp er noen av de giftigste tarantellene i verden og kan gi verre smerter og symptomer en det man ser på tråden her.
Sant nok det, men se nå ikke bortifra Pterinochilus-slekten og Haplopelma-slekten som er ganske potente de også og det er en del folk (tilogmed unge folk) som sitter på de kreka der. Jeg synes Pterinochilus murinus og Haplopelma lividum er arter som er mye mer uforutsigbare enn en Poecilotheria metallica..... Pokiene gjemmer seg, løper mer eller mindre alltid unna... P. murinus og H. lividum derimot ....

Jeg kjøpte min første metallica etter 6mnd, og synes generelt pokiene er mye enklere å ha med å gjøre. Jeg er faktisk mer nervøs med hendene inne i terra til Acanthoscurria geniculata enn hos en av pokiene......
Svar med sitat
Gammel 05-08-2011, 17:07   #9
Reptilfreak

Sted: Mellom Stathelle og Langesund i Telemark
Meldinger: 30
Standard

Har du lyst på en P. Metallica, så kjøp en! Er enig med tråden over. Min erfaring er også at
Pokier gjemmer seg når man åpner terrariet. Bare man er rolig og ikke har noen plan om å rote
borti tarantellaen så går det helt greit. Kjøpte P. Regalis som min tarantella nr. 2 etter 8 måneder, og har nå kjøpt en P. Metallica av Weto. Veldig pen tarantella.
Grønn er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-08-2011, 18:52   #10
Reptilfreak

duefjes sin avatar

Standard

sant det, de er ikke så agresive av seg, de er mer redde og vill prøve å gjemme seg, men det er untak, jeg har en P.regalis adult hue, og hu gjemmer seg ikke, hu går til angrep når jeg åpner døra, eller tar pinsetten inn i buret, eller helder vann i vannskåla osv, men de er mest deffensive det er jeg enig i

om du skal kjøpe en P.metallica så vill jeg anbefale deg å kjøpe en lang pinsett, sån grill pinset, får kjøpt det på europris for en billig penge veldig praktisk med en slik pinset når man skal gi deg mat, eller ta vekk matrester og hammrester osv
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Hjelp! mulig jeg har syk kp Rawhin Helse og sykdommer hos reptiler 16 17-01-2010 01:07
Er det mulig å bli mer ansvarsløs? sveinjo Media 23 03-02-2009 13:09
Er dette mulig? Dahlia Slanger, øgler og skilpadder 12 26-01-2009 14:04
Mulig syk leo Torsteindale Leopardgekkoer og andre Eublepharis 43 26-12-2008 16:11
Mulig Mugg?? big_cola_fan Taranteller 3 07-12-2007 14:04

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:42.