| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2011
Sted: Sørum
Alder: 20
|
jeg er ny her og jeg har søkt veldig mye på forumet her etter hjelp, men jeg er fremdeles ikke 100% sikker på hva jeg burde gjøre. jeg har en g rosea som har levd store deler av sitt liv på bark, noe som ikke er bra overhodet. jeg vil veldig gjerne skifte til tiurtorv og jeg tror jeg vet hvor jeg skal få tak i det.
det jeg lurer på da er om jeg skal blande det med noe? vet at mange bruker sand for dette holder på fuktighet ellerno, men min tella liker ikke mye fuktighet. skal jeg fremdeles blande med sand? er det bra for henne å grave i? er det andre typer torv som kan funke bedre for en gravende tella? takk for svar!
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Sted: Akershus
|
Kjøpte en stor sekk med Solmull på Plantasjen for 149,- for en ukes tid siden. Har hatt kokosfibre som substrat til Emma, min G.Rosea, men synes dette underlaget ble for løst når det var tørt nok til at Emma liker seg på det. Torven fra sekken var klumpete og fælt, men siktet en del gjennom en osteriver, og ble veldig fint og godt å jobbe med! Har blandet 1/3 torv og 2/3 kokosfibre nå, og ser ut til å ha en mye bedre konsistens enn før jeg blandet inn torv. Torven er sikkert like fin å bruke uten kokosfibre blandet inn, men hadde nå allerede kokos..
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Sted: Buskerud
Alder: 21
|
Sitat:
Det pleier funke, men du kan også stikke innom en dyrebutikk og kjøpe en "kloss" med exo-terra jord, du bløter det opp med 3 liter vann så blir det noe for mye jord ut av det Den jorda funker utmerket til edderkopper som liker tørt bunnsubstrat, den inneholder noe rare greier, men så klart ikke skadelig for din tella, jeg kjører en blanding av vanlig ubehadlet torv og denna exo-terra "klossen" mine tellaer ser ut til og like denne slags substrat Inkludert min rosea. Hva du gjør er jo opp til deg, men da har jeg kommet med en idê jeg synes fungerer bra
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Buskerud