"
Gammel 14-07-2011, 02:53   #1
Junior Member

Medlem siden: Jul 2011
Meldinger: 1
Standard g. rosea, normalt?

hei har en kamerat som har en g. rosea. han har hatt den i ett år nå og har ikke skiftet ham enda, men den har blitt dobbel så stor. er det vanlig? hva trur dere er årsaken ? tellan har ett terra på 45x45, den har en koselig hule røtter og planter og hjemme seg i. den har pleid og spise med javne mellomrom ca en gang i uka da noen kakkerlakker men den har også hatt 2 faste perioder, den ene er han midt i nå. noen forslag? takker på forhond for svar
missic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 14-07-2011, 07:33   #2
Reptilfreak

peders sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
Meldinger: 181
Standard

Dobbelt så stor, hvor stor er den da?
Voksne tellaer går ofte ett år eller mellom hamskifte, men de blir jo ikke så mye større for hver gang.
Kan den ha moltet i hula si uten at det er blitt oppdaget.
Slings/juvenile vokser godt mellom hamskiftene, men da skjer dette oftere enn en gang i året.
Svar med sitat
Gammel 14-07-2011, 09:33   #3
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,651
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

har hele tellen blitt større eller bare rompa?
Den må molte for å bli større, men den kan sjølsagt bli tjukk vis den spiser for mye. dette kan være meget skadelig.
shelob er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 15-07-2011, 01:13   #4
Reptilfreak

Twixor sin avatar

Sted: Buskerud
Alder: 21
Meldinger: 25
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
har hele tellen blitt større eller bare rompa?
Den må molte for å bli større, men den kan sjølsagt bli tjukk vis den spiser for mye. dette kan være meget skadelig.

Tellaen har ikke byttet noe, den har spist jevnlig som den skal, men hele tellaen har blitt dobbelt så stor Dette skjønner jeg meg ikke på. Det er min rosea som blir nevnt her, den lever godt, mange gode steder og skjule seg, men har fulgt godt med hele veien, den har ikke bytta noe, men er forsatt blitt dobbelt så stor.. Dette skal jo ikke være mulig, men har skjedd Den spiser ikke for mye, det kan jeg garantere
Twixor er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-07-2011, 09:11   #5
Reptilfreak

beroys sin avatar

Medlem siden: May 2011
Sted: Spydeberg
Alder: 26
Meldinger: 50
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Twixor Vis post
Tellaen har ikke byttet noe, den har spist jevnlig som den skal, men hele tellaen har blitt dobbelt så stor Dette skjønner jeg meg ikke på. Det er min rosea som blir nevnt her, den lever godt, mange gode steder og skjule seg, men har fulgt godt med hele veien, den har ikke bytta noe, men er forsatt blitt dobbelt så stor.. Dette skal jo ikke være mulig, men har skjedd Den spiser ikke for mye, det kan jeg garantere
Hørtes spesielt ut... Er ikke du som blir mindre da?
beroys er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-07-2011, 23:00   #6
Reptilfreak

Twixor sin avatar

Sted: Buskerud
Alder: 21
Meldinger: 25
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av beroys Vis post
Hørtes spesielt ut... Er ikke du som blir mindre da?
Kanskje det Hmm, veit ikke helt hva jeg skal gjøre med Zippo ( Ja, rosea'n min heter Zippo)
Twixor er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Er dette normalt? Bubbels Slanger, øgler og skilpadder 1 15-11-2010 21:03
Er det normalt at ein G.rosea skal grave? anders95 Taranteller og skorpioner 15 12-11-2009 08:32
Skilpadde er det normalt at . . . ? mr.turtle Slanger, øgler og skilpadder 9 19-12-2008 19:27
Avføring til skjeggiser, hva er normalt? Gibbs Agamer 4 30-10-2005 12:45
Er dette normalt? EllySync Boa og pyton 1 14-11-2004 14:16

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 14:42.