| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2011
|
hei har en kamerat som har en g. rosea. han har hatt den i ett år nå og har ikke skiftet ham enda, men den har blitt dobbel så stor. er det vanlig? hva trur dere er årsaken ?
tellan har ett terra på 45x45, den har en koselig hule røtter og planter og hjemme seg i. den har pleid og spise med javne mellomrom ca en gang i uka da noen kakkerlakker men den har også hatt 2 faste perioder, den ene er han midt i nå. noen forslag? takker på forhond for svar
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Dobbelt så stor, hvor stor er den da?
Voksne tellaer går ofte ett år eller mellom hamskifte, men de blir jo ikke så mye større for hver gang. Kan den ha moltet i hula si uten at det er blitt oppdaget. Slings/juvenile vokser godt mellom hamskiftene, men da skjer dette oftere enn en gang i året.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
har hele tellen blitt større eller bare rompa?
Den må molte for å bli større, men den kan sjølsagt bli tjukk vis den spiser for mye. dette kan være meget skadelig. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
Sted: Buskerud
Alder: 21
|
Sitat:
Tellaen har ikke byttet noe, den har spist jevnlig som den skal, men hele tellaen har blitt dobbelt så stor Dette skjønner jeg meg ikke på. Det er min rosea som blir nevnt her, den lever godt, mange gode steder og skjule seg, men har fulgt godt med hele veien, den har ikke bytta noe, men er forsatt blitt dobbelt så stor.. Dette skal jo ikke være mulig, men har skjedd Den spiser ikke for mye, det kan jeg garantere
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2011
Sted: Spydeberg
Alder: 26
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Sted: Buskerud
Alder: 21
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Er dette normalt? | Bubbels | Slanger, øgler og skilpadder | 1 | 15-11-2010 21:03 |
| Er det normalt at ein G.rosea skal grave? | anders95 | Taranteller og skorpioner | 15 | 12-11-2009 08:32 |
| Skilpadde er det normalt at . . . ? | mr.turtle | Slanger, øgler og skilpadder | 9 | 19-12-2008 19:27 |
| Avføring til skjeggiser, hva er normalt? | Gibbs | Agamer | 4 | 30-10-2005 12:45 |
| Er dette normalt? | EllySync | Boa og pyton | 1 | 14-11-2004 14:16 |