| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Sted: Grimstad
Alder: 35
|
Så er Tulla Spinnvill igang igjen. Hun har vært på ferie hos ei venninne av meg noen dager mens jeg var på festival. Nå som hun er hjemme igjen har hun gravd seg ned i hula si og stengt inngangen med jord og spindelsvev. Siden jeg fremdeles er helt fersk i gamet, aner jeg ikke hva dette betyr. Hun har faktisk dekket hele inngangen og dette har sjedd i løpet av dagen. Hun spiste greit i går, men har vært mer rolig enn hun var tidligere de siste dagene. Ikke at det trenger å bety noe, for hun var jo helt hyper.
Noen forslag om hva det kan være?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2009
Sted: Sogn og Fjordane
Alder: 28
|
ho er sur fordi du reiste fra den, du får banke på og se om den åpner
![]() nei eg vet ikke måtte bare |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Hun har egentlig ikke lite hår etter min oppfatning iallfall. La ut noen bilder av henne for en ukes tid siden og hårprakten har ikke forandret seg noe i mellomtiden.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Hedmark
Alder: 40
|
Tellaer kan av og til finne på mye rart i terraet sitt.
Dette er nok et innfall hun har fått og det er bare å avvente og se hva som skjer. Blir hun borte lenge er det nok hamskifte på gang. De fleste av mine tellaer gjør dette i full offentlighet, det er sjelden de graver seg ned eller stenger seg inne.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Det er ikke så mye jeg kan gjøre uansett, hun må jo få lov til å gjøre som hun vil. Jeg vet hvor forbanna jeg hadde vært hvis noen hadde dratt meg ut av soverommet etter jeg hadde låst døra
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
noen teller kan stenge seg inne før de viser tegn til molting. Jeg har en som stengte seg inne i 3mndr, før den åpnet og kom ut i ny drakt.
En annen jeg har stenger seg inne i huset sitt hele tiden. jeg må åpne hula for å fore den. Med en gang den er ferdig med maten, lukker den døra igjen. Litt kjipt da jeg får se den veldig sjeldent. den er i tillegg en skikkelig hissigpropp, når jg åpner døra. hehe Så ikke bekymre deg. Slik oppfører bare noen teller seg. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
mi stengte seg inne, spinnhuset var borte en dag, men da hadde hun brukt de som innsurring til eggsegg, ubefrukta egg.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2010
Sted: Bergen
|
Så konklusjonen er da mest sannsynlig molting på gang
![]() Har enda tilgode å få oppleve det på mine T's. Gamlemor (G.rosea) er sikkert 7-8 år gammel og har dårlig med matlyst og er stortsett bare vanndrikkende og kjedelig av seg. Har aldri sett henne spise før heller, men igår klarte hun ikke å dy seg. Da gikk det ned på høykant he he. Ikke rart jeg ville ha haplopelma lividum, den spiser MYE og er bare en sling. Den er ofte oppe og sitter på lur. Disse er gjerne en art som ligger MYE i hulen sin og man ser dem skjelden. Men denn har jeg vært heldig med tror jeg. Skjønt den er veldig nervøs og spretter fort ned i hulen av og til. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Vel, nå har det gått 14 dager og tulla har ikke vist seg. Begynner å bli litt spent på hvordan det står til med henne, men får jo bare vente. Gah.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Reptorama stengt?? | kattja | Småprat | 4 | 24-07-2010 06:32 |
| Forumet er stengt for nye tråder. | Frogger | Medlemmene | 0 | 20-09-2008 04:06 |
| Svenskegrensa blir stengt. | Halgeir | Media | 4 | 12-04-2007 23:53 |
| Stengt seg inne. | john | Taranteller | 11 | 07-12-2006 14:29 |