| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
var inne på en side og fant denne
Avicularia versicolor ![]() Må si jeg falt for den pga blå fargen(vet den skifter farge) men er det noen her inne som selger spiderlings av denne arten? eller vet om en norsk nettbutikk den er å få taki? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
Tviler på at noen her har slings fra den akkurat nå. Men søk på thespidershop. De har a. versicolor til en veldig grei pris
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
er der jeg fant den
må bare få skaffet meg et terra til den før jeg bestiller.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Holder det med kun lufting i toppen eller vil det lett danne seg mugg da? tenker på at det ikke blir nok luftsirkulasjon. terra som jeg har tittet på er 28x28x26 med kun topp åpning og 28x4 cm lufting
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Dette er en trelveende tarantell. Den vil sjeldent være på bakken, så her er det høyde som trengs, 20x20x40 er ofte veldig fint for disse som voksne.
Jeg vil anbefale deg lese mer om arten først. Du bør absolutt ha lufting i bunnen også. Litt dumt med topppning på denne arten, den vil veldig lett løpe ut når du åpner da den holder seg i øverste del av terrarie. Du bør også vite at denne arten kan være vanskelig holde som sling, den trenger høy luftfuktighet og har høy dødelighet som sling. Stort terrarie kan du bare vente med så lenge, da den må ha et mye mindre terrarie som sling. Den vil ikke synes i et så stort terarie, og vil få mere vanskelighet å finne mat. Du må ha terrarie/boks etter størrelsen dens. Så øke etterhvert som den vokser. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
okay har noen mindre pet bokser stående her 20x10x17 (lxbxh) som sikkert kan brukes. fuktigheten skal jeg nok klare å holde oppe, er jo bare snakk om å spraye hver dag. men får tenke litt på det, må også drøftes med kjerringa da!!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Jeg holder slings i filmrull bokser til de vokser ut av dem, så barnematglass og over til større bokser.
Slings kan selges så små som under 0.5cm store. A.versicolor blir jo ingen stor tarantell heller, men de er utrolig vakker som ssing og som stor, og skifter jo farge drastisk. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
på nettsiden til thespidershop.co.uk står det at den er 2cm så er jo litt størrelse på den.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Etter min erfaring så er det veldig lett å holde den etter 1,5-2 cm. De er etter min mening og erfaring ganske hardføre og kan tåle veldig lav luftfuktighet over lengre tid. (Anbefales ikke og varierer helt sikkert fra individ til individ).
Etter min mening er dette en av de mest praktfulle tarantellene i hobbyen! I rett lys tar den rett og slett pusten fra deg!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Vurderer å gå til anskaffelse av en sumpskilpadde | Monod | Skilpadder | 10 | 14-06-2011 17:44 |
| Hvilken edderkopp er dette? (klissete edderkopp) | duefjes | Ekte edderkopper | 2 | 23-08-2010 19:10 |
| Ny, vurderer dyr. | Stianoh | Slanger, øgler og skilpadder | 4 | 02-11-2009 14:03 |
| Vurderer å skaffe kneler... | Tarantellen | Knelere | 13 | 22-05-2007 20:09 |
| vurderer å kjøpe gekkopar. hvilken?? | misspower | Gekkoer | 1 | 11-03-2007 14:24 |