| Taranteller Her kan du snakke med andre om taranteller. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2011
Sted: Østfold, Askim
Alder: 24
|
Hei, er det noen som har peiling på hvor lenge en voksen Theraposa Strimi burde kunne overleve som postpakke? Jeg bestilte en i fra www.thespidershop.co.uk, som ble sendt fra dem forige mandag. Jeg har fortsatt ikke fått den. Denne butikken er jo ganske gode på pakking, men det har jo gått 8 dager nå. Begynner å bli litt bekymret for å få en død/døende tella i posten.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
har ikke jeg peiling på overlevelse tid på tella i pakke men.
jeg bestilte kakkiser fra UK de tok nøyaktig ti dager fra sendingsdato til den måtte hentes på post
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jeg har bare bestillt fra denne butikken så det er mulig at jeg har vært heldig med leveringstid tidligere, tok bare 5 dager på de 2 siste bestillingene fra dem. Jeg begynnte å mistenke at overivrige tollere. Men da får jeg vente et par dager til og håpe at stakkaren ikke tørker ut helt.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Drammen
|
Har selv ventet på pakke med Theraposa i 6 dager, det gikk bra.
Hvor stor er den T.Stirmin ? hvis der en liten tella bør det bra. Har du sporings nummer på pakken ? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Eneste jeg vet er at den ble solgt som adult/subadult hos denne butikken, så den er nok ganske stor. Har ikke sporingsnummer heller. Har akkurat kommet hjem og det har ikke kommet noen hentelapp i dag heller, og jeg kan bare hente den på morgenen før jobb, så da går det jo til torsdag om den kommer i morgen.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2005
Sted: Nær Hønefoss
|
Hentet pakke i går som ble sendt derfra forrige mandag. Prøv og få de til og sende uregistrert(airmail) og ikke registred mail. Det Norske postvesenet bruker noen dager på og klare og registrere pakken på nytt. (jeg fikk hentelappen på lørdag, men ikke pakken, den kom på mandag)
Og tror man skal se ann veldig hva man bestiller, har hatt flere døde slings nå som krever fuktighet(bla 5 Avicularia, Cyriopagopus, osv......)
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Da ser det vel egentlig stygt ut for denne da siden den krever veldig høy fuktighet. Men vi får se om et par dager. overlever den dette skal jeg oppkalle den etter Ripley fra "Alien" som følge av overlevelsesinstinktet.
Muligens et dumt spørsmål men: Er det høyere risiko å sende voksne tellaer i posten enn det er med slings? Har fått inntrykk av dette men har aldri fått med meg hvorfor. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2010
Sted: Norge
Alder: 25
|
hvor mye kommer frakten på til norge når man bestiller? er det 7.99 som det står eller kommer det noe mere i tillegg forde det er til norge?
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Vest-Agder, Mandal
|
Sitat:
Har vært ute for slings som kom frem i god behold etter godt og vel en uke Slings klarer seg som regel bedre gjennom postgangen enn adulte dyr, fordi førstnevnte veier lite og ser dermed ut til å tåle bedre å bli kastet rundt (sendingen) |
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||